×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا: راه‌حل “دو کشوری” همچنان دست نیافتنی است

  • کد نوشته: 43106
  • خرداد 17, 1401
  • وزارت خارجه آمریکا ضمن اعتراف به اینکه راه‌حل "دوکشوری" هنوز دست نیافتنی است، تاکید کرد که این راه‌حل تنها وسیله برای "حمایت از امنیت" رژیم صهیونیستی و تحقق خواسته‌های مشروع فلسطینی‌ها است.
    آمریکا: راه‌حل “دو کشوری” همچنان دست نیافتنی است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: هدف ما از روز اول عملکرد دولت این بود که تمام تلاش خود را برای تقویت و حمایت از راه‌حل “دوکشوری” انجام دهیم چراکه بر این باوریم این راه‌حل مؤثرترین راه برای تضمین هویت اسرائیل به عنوان “کشور یهود” و نیز تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین از جمله زندگی محترمانه و در امنیت و صلح در کشوری مختص به خودشان است.

    پرایس در ادامه اظهار کرد: این مساله در محور سیاست ما بود و ایمان داریم که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به یک اندازه شایسته ثبات، امنیت و آزادی هستند.

    همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد: متاسفانه ما به راه‌حل “دوکشوری” نزدیک نیستیم و احتمالا حتی به مذاکرات مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای بررسی چارچوب راه‌حل دو کشوری نیز نزدیک نیستیم.

    او افزود: تلاش‌های آمریکا برای هموار کردن مسیری که دیپلماسی در آن مؤثرتر باشد، در دوره دولت قبلی شکست خورد، سیاست‌های دولت قبلی تاثیر منفی بزرگی بر چشم‌اندازهای ثبات در منطقه و فرصت‌های تحقق راه‌حل “دو کشوری” داشتند .

    پیش‌بینی می‌شود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه آتی میلادی سفری به منطقه خاورمیانه از جمله اراضی اشغالی و فلسطین داشته باشد.

    برچسب ها ند پرایس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *