×
×
جدیدترین‌‌ها

تنها راه حل مساله فلسطین برگزاری انتخابات است

  • کد نوشته: 40222
  • اردیبهشت 11, 1401
  • کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تاکید کرد: تنها راه حل موضوع فلسطین برگزاری انتخابات و دادن حق تعیین سرنوشت به ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است.
    تنها راه حل مساله فلسطین برگزاری انتخابات است

    به مناسبت روز جهانی قدس ، وبینار با عنوان : فلسطین و حقوق بشر در روز جمعه مورخ ۹ اردیبهشت با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

    به گزارش نخست نیوز ، لقمانی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در وبینار” فلسطین و حقوق بشر” که با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد، پس از ارائه تاریخچه مختصری از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) و اشاره به مظلومیت مردم فلسطین در رانده شدن از سرزمین های اجدادی خود توسط اشغالگران قدس ، بر ضرورت توجه نهادهای بین المللی به موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود تاکید و تنها راه حل موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان اسلام است را برگزاری انتخابات و دادن حق تعیین سرنوشت به ساکنان اصلی سرزمین فلسطین که بر اساس اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل استوار است، عنوان کرد.

    وی در ادامه به وجود استانداردهای دو گانه برخورد با آوارگان در سراسر دنیا اشاره و اظهار داشت: این نگرانی در اذهان آزاد اندیشان و صلح جویان جهان ایجاد شده که گویی داشتن چشمان آبی و نژادی غیر مسلمان موجب برخورداری از حجم بزرگ حمایت های مادی و معنوی از آوارگان بحران اوکراین و بی توجهی ۷۵ ساله به وضعیت بسیار وخیم آوارگان و جنگ زدگان فلسطینی شده است.

    کاردار سفارت کشورمان همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد به امید فرا رسیدن روزی که ظلم در جهان با ظهور نور منجی عالم بشریت نابود و داد مظلومین از ستمگران گرفته شود.

    همچنین در این وبینار تعدادی از محققین ژاپنی، رایزن سیاسی سفارت فلسطین در توکیو درباره اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و شرایط کنونی آوارگان فلسطینی به ایراد سخن پرداختند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *