×
×
جدیدترین‌‌ها

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر پایبندی به ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران یمن

  • کد نوشته: 37166
  • فروردین 8, 1401
  • شورای همکاری خلیج فارس دو روز قبل از آغاز رایزنی‌ها بین طرف‌های یمنی در ریاض، بر پایبندی این شورا به ایجاد راهکار سیاسی برای بحران این کشور تاکید کرد.
    تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر پایبندی به ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران یمن

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در مقر این شورا در ریاض، بر موضع ثابت شورای همکاری خلیج فارس در ایجاد راهکاری سیاسی برای بحران یمن و برقراری امنیت، ثبات و صلح در این کشور تاکید کرد.

    الحجرف و احمد عوض بن مبارک در جریان این دیدار، آخرین تحولات سیاسی، نظامی و اقتصادی یمن را مورد بررسی قرار دادند.

    دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر تمایل کشورهای عضو این شورا به تداوم حمایت و کمک از هر آنچه که در راستای منافع ملت یمن باشد و در تحکیم و تقویت امنیت یمن و تمامیت ارضی آن سهیم باشد و همچنین تمایل آنها به حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه تاکید کرد.

    پیشتر نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که گفت‌وگوهای یمنی -یمنی تحت نظارت سازمان ملل در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض برگزار خواهد شد.

    وی در این باره گفت: دعوتنامه برای حضور در این نشست که قرار است ۲۹ مارس (۹ فروردین) برگزار شود برای تمامی طرف‌های یمنی ارسال خواهد شد و ۵۰۰ شخص در این گفت‌وگوها مشارکت می‌کنند.

    محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار توییتی در واکنش به پیشنهاد نایف الحجرف مبنی بر برگزاری گفت‌وگو میان یمنی‌ها به میزبانی ریاض نوشت: مشورت‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای یک گفت‌وگو که منجر به راه حل می‌شود، برگزار می‌گردد، تا مشخص شود که خواسته هر طرف چیست نه پس از گفت‌وگوهایی که سال‌ها بدون فایده ادامه داشته است.

    الحوثی همچنین گفت: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز بسیار گستاخ هستند؛ قبل از اینکه جنگ را متوقف کنند به بحران تولیدات نفتی پایان دهند که با ممانعت از ورود آن به یمن به ملت ما آسیب می‌رسانند.

    یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

    طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند. سازمان ملل دائما نسبت به وضعیت نامساعد یمن هشدار می‌دهد و این سازمان در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد، حدود دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان و معالجه دارند و از میان آنها ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *