×
×
جدیدترین‌‌ها

‍ تجلیل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره ملی هنر های تجسمی جوان

  • کد نوشته: 3587
  • فروردین 22, 1400
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سالهای اخیر، جوانان حضور فعال و تاثیرگذار خود را به نسل گذشته نشان دادند.

    ‍ تجلیل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره ملی هنر های تجسمی جوان

    به گزارش نخست نیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سالهای اخیر، جوانان حضور فعال و تاثیرگذار خود را به نسل گذشته نشان دادند.

    دکتر جعفر مروارید در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره هنرهای تجسمی از استان خراسان رضوی افزود: فرهنگ و هنر این استان، مدیون پیشکسوتانی است که جزو مفاخر این کشورند، اما اکنون مفتخر به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ است که راه پیشکسوتان را تاثیرگذارتر ادامه می دهند.

    وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان بیان داشت: حضور و فکر موثر جوانان در همه عرصه ها، صدق کلام مقام معظم رهبری است. این حضور به همگان پیام می دهد، ایران اسلامی با جوانان زنده است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه هاست.

    وی با اشاره به پیشرو بودن نسل جوان گفت: در کمتر کشوری دیده می شود که نسل جوان پیشرو و پیشگام باشند، در همه کشورها نهادهای مدنی و پیشکسوتان، پیشرو هستند، اما در کشور ما این نسل جوان است که پیشرو و تاثیرگذار است. این الهام بخشی ایران اسلامی است که قدرت عقلانیت و تفکر را به رسمیت شناخته است.

    وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: کاروان فرهنگ و هنر به راه خود ادامه می دهد، این وظیفه مدیران را سنگین تر می کند و باید ضمن ایجاد زیر ساخت ها و بستر لازم، پاسخگوی حرکت نو و با طراوت جوانان باشند.

    دکتر مروارید با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در فضاهای موجود انتخاباتی و فضای مجازی، دغدغه های اقتصادی و اجتماعی مردم مطرح می شود، اما کمتر به مطالبات فرهنگی پرداخته می شود، این مشارکت جوانان را می طلبد که از هویت فرهنگی و هنری خودشان دفاع کنند و بستر انتخابات را به سمت پاسخگویی به مطالبات فرهنگی ببرند. امیدوارم انتخابات ۱۴۰۰، یک انتخابات فرهنگی باشد، و کسی انتخاب شود که مطالبات فرهنگی را به شکل جدی پیگیری کند.

    در این جلسه جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جوانان هنرمند استان در جشنواره ملی موسیقی جوان افتخار آفرینی کردند. ۳۴ نفر از استان در جشنواره ملی موسیقی جوان، حایز رتبه های اول تا سوم و شایسته تقدیر بودند و 11 نفر در جشنواره ملی هنر های تجسمی، از استان خراسان رضوی برگزیده شدند که یک نفر رتبه نخست در رشته هنرهای جدید را به خود اختصاص داد.
    در ادامه جلسه با حضور دکتر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به ابوالفضل عسگری، رتبه نخست هنرهای جدید، آرین طوفان، عاطفه هاشم زاده، مجید جاودانی، فرید شاهسار، صبا آسایی، محمد الله دادی، سلمان سلیمانی، حسین حیدر طلب، رتبه های اول جشنواره ملی موسیقی جوان اهدا شد.

    چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *