×
×
جدیدترین‌‌ها

مجمع خلق کره شمالی خواستار رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم شد

  • کد نوشته: 32787
  • بهمن 20, 1400
  • رسانه دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، پارلمان این کشور به توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم در مواجهه با چالش مداوم علیه تحریم‌های بین‌المللی و پاندمی کرونا متعهد شده است
    مجمع خلق کره شمالی خواستار رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، مجمع ملی خلق کره شمالی ششم و هفتم فوریه سال جاری میلادی در نشستی به بررسی بودجه پرداخت و قوانینی را درباره درمان کودکان و حفاظت از ساکنان خارج از این کشور تصویب کرد.

    کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در این نشست حضور نداشت که به ریاست “چو ریونگ هائه”، معاون اصلی وی برگزار شد.

    پارلمان کره شمالی به ندرت نشست برگزار می‌کند و معمولا برای تایید تصمیم‌ها درباره بودجه، پرسنل و مسائل حقوقی و همچنین وظایف حزب حاکم که اعضایش این پارلمان را تشکیل داده‌اند، تشکیل جلسه می‌دهد.

    خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد، “کو جونگ بوم” وزیر دارایی بودجه امسال را ترسیم کرد که شامل افزایش ۳۳.۳ درصدی هزینه‌ها برای مقابله با کرونا و پیشگیری اضطراری از پاندمی نسبت به سال گذشته میلادی است.

    این خبرگزاری به مقیاس این بودجه اشاره‌ای نکرده اما گفته که ۱۵.۹ درصد از مجموع این بودجه همانند سال قبل به امور دفاعی اختصاص دارد.

    همچنین اشاره‌ای به سیاست خارجی بین روابط دو کره نشده، برخلاف سپتامبر گذشته میلادی که کیم جونگ اون میزبان نشست پارلمان بود و پیشنهاد از سرگیری خط تماس را با سئول مطرح کرد و به انتقاد از سیاست خصمانه آمریکا پرداخت.

    این نشست در حالی برگزار شد که کره شمالی با چالش‌های وسیع اقتصادی در میانه تحریم‌ها بر سر برنامه‌های اتمی و موشکی و قرنطینه کرونا روبروست و این قرنطینه باعث شده تا کره شمالی روابط تجاری خود را با چین که اصلی‌ترین متحدش به شمار می‌رود، قطع کند.

    در دسامبر گذشته میلادی، کیم جونگ اون اعلام کرد که طرح پنج ساله اقتصادی‌اش که اوایل سال ۲۰۲۱ از آن رونمایی کرد، موفقیت آمیز بوده اما نسبت به چالش بزرگ مرگ و زندگی در ۲۰۲۲ هشدار داد و گفت که باید وضعیت معیشت و اقتصاد رونق یابد.

    “کیم توک هون”، یکی از مقام‌های کابینه کره شمالی که بر اقتصاد این کشور نظارت دارد در نشست پارلمان گفت که هدفش تحکیم بنیاد و نهادهای دولت با استفاده از صنایع شیمیایی و فلزات برای طرح پنج ساله است.

    وی ادامه داد: سال گذشته میلادی ما به دلیل تحریم‌های مداوم نیروهای متخاصم و بحران بهداشت جهانی با مشکلات سخت‌تر و پیچیده‌تر از حد انتظار مواجه شدیم، اما در عین حال برای قرار دادن اقتصاد کشور در مدار جدیدی از توسعه مبارزه مستمری انجام دادیم. اکنون نیز همچنان با مسئولیتی سنگین روبرو هستیم تا مطمئن شویم که این طرح پنج ساله محقق می‌شود تا تغییراتی را در توسعه اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم شاهد باشیم. اقداماتی هم برای احیای تجارت و افزایش تولید به منظور عادی سازی نرخ تولید مواد غذایی در نظر داریم.

    این مقام ارشد کابینه کره شمالی مسئول نظارت بر امور اقتصادی همچنین اعلام کرد که تخم مرغ، گوشت، میوه، سبزیجات، قارچ، محصولات لبنی و دانه‌های روغنی آیتم‌های اصلی در رژیم غذایی مردم به شمار می‌روند.

    کره شمالی از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را در میان مردم خود تایید نکرده اما تمامی مرزهایش را بسته و قوانین سفت و سختی را به همراه سایر محدودیت‌ها اعمال کرده است.

    همچنین اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ به دلیل تحریم‌ها، کرونا و تغییرات جوی، بدترین وضعیت خود را در ۲۳ سال اخیر تجربه کرد.

    گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی گفته که آسیب پذیرترین مردم در این کشور در میانه بدتر شدن انزوای آن در دوران پاندمی کرونا در معرض قطحی قرار دارند.

    بسته شدن مرزهای کره شمالی باعث کاهش ۸۰ درصدی نقل و انتقال دو طرفه در ۲۰۲۰ با چین شد. دو طرف ماه گذشته میلادی زمانی نقل و انتقالات تجاری خود را از سر گرفتند که قطاری از پیونگ یانگ برای نخستین بار از زمان شیوع پاندمی کرونا وارد شهر مرزی با چین شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *