×
×
جدیدترین‌‌ها

نامزد راستگرای انتخابات فرانسه محکوم شد

  • کد نوشته: 30828
  • دی 29, 1400
  • نامزد ریاست جمهوری راست‌افراطی فرانسه که سال ۲۰۲۰ سخنانی درباره کودکان مهاجر بدون همراه مطرح کرده بود، در پرونده "تحریک تنفر نژادی" محکوم شد.
    نامزد راستگرای انتخابات فرانسه محکوم شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه دادگاهی در پاریس به اریک زمور، نامزد ریاست جمهوری فرانسه دستور داد تا ۱۰ هزار یورو جریمه نقدی پرداخت کرده و همچنین چندین هزار یوروی دیگر بابت خسارت به گروه‌های ضد نژادپرستی بدهد.

    اریک زمور قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند. او به خبرنگاران گفت: من بار دیگر قربانی یک قضاوت سیاسی شدم. اصلا از صحبت‌هایم پشیمان نیستم.

    زمور پیشتر دو بار بابت بیان سخنان تنفرآمیز محکوم شده و تازه‌ترین شکایت از او در نوامبر گذشته با اتهام “توهین عمومی و تحریک تنفر یا خشونت” علیه گروهی از مردم به دلیل قومیت، ملیت، نژاد یا مذهبشان به جریان افتاد.

    محکومیت تازه زمور بابت سخنان او در سپتامبر ۲۰۲۰ است که در شبکه سی.نیوز فرانسه مطرح شد. او کودکانی که بدون والدین و بدون همراه به فرانسه مهاجرت می‌کنند، “دزد، قاتل و متجاوزانی که برای فرانسه خرج می‌تراشند” توصیف کرد.

    با این حال ساموئل توماس، رئیس گروه “خانه دوستان” که شبکه‌ای از انجمن‌های ضد نژادپرستی است، گفت این حکم بسیار سبک است. توماس گفت: امیدوار بودیم او از حقوق مدنی محروم شود. بدین ترتیب او می‌تواند به شغل سیاسی خود ادامه دهد. وقتی شما تحریک به تنفر نژادی می‌کنید، شما همچنین مسوول جرایمی هستید که از سوی جماعت راست‌افراطی انجام می‌شود.

    اریک زمور ۶۳ ساله که سابقا کارشناس تلویزیون بود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ آوریل فرانسه است و با بیان اظهاراتی ناخوشایند علیه اسلام و مهاجران توانسته مخاطبانی جذب کند. او جزو مهمترین رقبای امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به شمار می‌رود که طبق نظرسنجی‌ها پیشتاز است. با این حال ماکرون رسما مشارکت دوباره در انتخابات را تایید نکرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *