×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:
مسابقه کتابخوانی برای مسئولان استان برگزار خواهد شد.

  • کد نوشته: 24601
  • آبان 23, 1400
  • علی ارباب – نخست نیوز روز شنبه ۲۲ آبان‌ در نشست خبری هفته کتاب که در در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان اظهار کرد: به رسم هر سال 24 آبان ماه همزمان با سالروز ارتحال علامه طباطبایی به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است. اداره کل کتابخانه های […]

    مسابقه کتابخوانی برای مسئولان استان برگزار خواهد شد.

    علی اربابنخست نیوز

    روز شنبه ۲۲ آبان‌ در نشست خبری هفته کتاب که در در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان اظهار کرد: به رسم هر سال 24 آبان ماه همزمان با سالروز ارتحال علامه طباطبایی به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است. اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این هفته مجری رویدادهای کتاب محور در سطح کشور با محوریت مجموعه کتابخانه های عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه های اجرایی است که به نوعی در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت می کنند.

    سبزیان

    وی با بیان اینکه در هفته کتاب امسال ۱۴۰۰ رویداد فرهنگی با محوریت کتاب در ۲۲۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح خراسان رضوی برگزار خواهد شد، افزود: در این ۱۴۰۰ رویداد کتابخوانی در سطح استان، ۱۴ برنامه شاخص استانی را برگزار خواهیم کرد. در روز اول هفته کتاب یعنی ۲۴ آبان‌ماه، همکاران ما در اداره‌ کتابخانه‌های عمومی مشهد به نیابت از همکاران خود در سطح استان در آئین زیارت دسته‌جمعی کتابداران و عهد و پیمان با حضرت رضا(ع)، امام دانایی و مهربانی شرکت می‌کنند تا رسما برنامه‌های هفته کتاب آغاز شود. بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانتی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و عضویت رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان از جمله دیگر برنامه‌های ما خواهد بود. دغدغه نهاد کتابخانه‌ها در کشور و ما در استان نیز این است که مردم متوقف در عضویت کتابخانه‌ها نشوند و از خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند شوند.

    سبزیان تصریح کرد: همچنین یک مسابقه کتابخوانی برای مسئولان استان برگزار خواهد شد تا مدیران کتاب «برای مدیران» که شامل بیانات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به مدیران است را مطالعه کنند. اختتامیه این مسابقه نیز در اولین جلسه شورای اداری خراسان رضوی پس از هفته کتاب برگزار می‌شود و جوایزی را به مدیران برگزیده اهدا خواهیم کرد. خوانش کتاب شرحی بر حدیث ولایت، مراسم تکریم از کتابداران استان، افتتاح ایستگاه‌های مطالعه ایست‌کار میادین شهر و سازمان آتش‌نشانی نیز برخی از برنامه‌های دیگر ما در هفته کتاب است تا کارگران و کارکنان آتش‌نشانی کتاب‌های مرتبط با فعالیت خود را مطالعه کنند. در روز پایانی هفته کتاب نیز، افتتاح کتابخانه سیار شهرستان باخرز را در برنامه‌های خود خواهیم داشت. همچنین یادواره استانی کتابدار شهید غفرانی را نیز برگزار خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: در بین نیازها و مطالبات مردم کمتر به حوزه کتاب توجه می‌شود، اما امیدوارم که اجرای این برنامه‌ها در خراسان رضوی بتواند دلبری کتاب نزد مردم را بالا ببرد و جایگاه خود را بیشتر نزد مردم باز کند تا در صدر دغدغه‌های آن‌ها قرار گیرد. از زمان‌های قدیم این موضوع مطرح بوده که مردم کمتر به سراغ کتاب می‌روند و کتاب در نزد مردم جایگاهی ندارد، اما ما بارها اعلام کردیم که مردم خراسان رضوی مردم کتابخوانی هستند و در دوران کرونا نیز کتابخوان‌تر شده‌اند و توجه و علاقه بیشتری نسبت به کتاب نشان دادند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *