×
×
جدیدترین‌‌ها

قرارداد تولید ۶۵ قلم دارو و ۸ نوع واکسن با بخش خصوصی

  • کد نوشته: 2178
  • آبان 1, 1397
  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: برای تولید ۶۵ قلم دارو و ۸ واکسن با بخش خصوصی قرارداد بسته ایم و تا دو سال آینده این تولیدات به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد. به گزارش گشت و گذار، سورنا ستاری در مراسم روز جهانی غذا، اظهارداشت: صنعت غذا یکی از افتخارات ‌بزرگ […]

    قرارداد تولید ۶۵ قلم دارو و ۸ نوع واکسن با بخش خصوصی


    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: برای تولید ۶۵ قلم دارو و ۸ واکسن با بخش خصوصی قرارداد بسته ایم و تا دو سال آینده این تولیدات به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

    به گزارش گشت و گذار، سورنا ستاری در مراسم روز جهانی غذا، اظهارداشت: صنعت غذا یکی از افتخارات ‌بزرگ کشور است، چراکه در این حوزه، صنعتگران خوبی در حال فعالیت هستند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت ماشین آلات در حوزه صنایع غذایی در کشور فعال بوده و بخشی از ماشین آلات این بخش به سایر کشورها صادر می شود، افزود: در حوزه صنایع غذایی و تولید ماشین آلات مربوط به آن، به ایده، تکنولوژی های جدید و تزریق آن به حوزه صنعت غذا نیازمندیم.

    ستاری در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه دارو برای تولید بیش از ۶۵ قلم دارو و ۸ واکسن با بخش خصوصی قرارداد بسته و تا دو سال آینده این تولیدات به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مباحث علمی نباید حاشیه های سیاسی پیدا کنند، چرا که در برخی موارد این امر موجب نگرانی مردم خواهد شد ، افزود: ممکن است در مورد مسائل علمی تغییراتی ایجاد شود، اما زمانی که علم با حاشیه های سیاسی همراه شود، باید منتظر پیامدهای آن، باشیم.

    وی با بیان اینکه از گذشته در ایران، فرهنگی به نام سفره غذا داشتیم و همه دور این سفره در کنار هم علاوه بر تامین غذا، از نظر روحی و روانی تامین می شدند، اما متاسفانه امروزه به دلیل مشغله های بسیار و روزمره گی، جمع شدن اعضای خانواده بر سر سفره غذا کمتر شده است، افزود: بخشی از سلامت غذا، سلامت روانی است و مهم است که با آرامش غذا مصرف شود، چراکه علاوه بر تامین کالری، تامین آرامش روانی هم، مهم است.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: امید است همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو به خصوص در شرایط تحریم بیشتر شود. انتظار داریم که حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی در اولویت قرار گیرند.

    ستاری افزود: در حال حاضر، دو واکسن و چند دارو و تجهیزات پزشکی در حال آزمایش هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *