×
×
جدیدترین‌‌ها

احتمال همگروهی همزمان تیم ملی فوتبال ایران با عراق و عربستان

  • کد نوشته: 11120
  • خرداد 26, 1400
  • بر خلاف اخبار منتشر شده مبنی بر حضور تیم ملی فوتبال عراق در سید سوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، محاسبه امتیازات نشان می‌دهد عراق در سید چهارم قرار می‌گیرد.
    احتمال همگروهی همزمان تیم ملی فوتبال ایران با عراق و عربستان

    به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چهره ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی این مسابقات مشخص شد.

    ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، امارات، عراق، چین، عمان، سوریه، لبنان و ویتنام ۱۲ تیمی هستند که موفق شدند به مرحله نهایی صعود کنند و در دو گروه ۶ تیمی به رقابتشان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه خواهند داد.

    سیدبندی مسابقات انتخابی جام جهانی بر اساس رنکینگ جهانی تیم‌های آسیایی شب گذشته در حالی منتشر شد که رسانه‌های داخلی و کشورهای عربی، تیم ملی عراق را در کنار عربستان در سید سوم قرار دادند. در حالی که بر اساس محاسبات امتیازی، عراق در سید چهارم در کنار چین قرار می‌گیرد و امارات و عربستان در سید سوم هستند.

    طبق ادعای سایت «فوتی رنکینگ»، سیدبندی مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به این ترتیب خواهد بود:

    سید ۱: ژاپن و ایران

    سید ۲: کره جنوبی و استرالیا

    سید ۳: عربستان و امارات

    سید ۴: عراق و چین

    سید ۵: سوریه و عمان

    سید ۶: ویتنام و لبنان

    به این ترتیب احتمال دارد تیم ملی ایران به صورت همزمان با عراق و عربستان همگروه شود.

    احتمال همگروهی همزمان تیم ملی فوتبال ایران با عراق و عربستان

    این سایت بر اساس محاسبه امتیازات کشورهای آسیایی بعد از برگزاری ۵۷ مسابقه در مرحله انتخابی جام جهانی به علاوه چند بازی دوستانه در ماه‌های می و ژوئن، رده بندی آنها را اعلام کرد.

    تیم ملی ژاپن با پنج پله صعود در رده بندی فیفا، به جایگاه ۲۳ صعود کرد و همچنان در رده نخست آسیا قرار دارد. ایران با صعود ۶ پله‌ای در رده جهانی، جایگاه ۲۵ را از آن خود کرد و تیم دوم آسیا است. استرالیا با یک پله صعود، جای کره جنوبی را در رده سوم آسیا گرفته و در رده ۳۷ فیفا است. کره جنوبی، قطر، عربستان، امارات، عراق، چین، عمان، سوریه، ازبکستان، ویتنام، بحرین، اردن و لبنان در رده‌های بعدی آسیا قرار دارند و سیدبندی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم بر اساس این رده بندی صورت گرفته است.

    البته با برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا، بعید است رده بندی جهانی تیم‌های آسیایی تا پایان ماه ژوئن به این شکل باقی بماند اما رده بندی آنها در سطح قاره کهن بدون تغییر خواهد ماند.

    احتمال همگروهی همزمان تیم ملی فوتبال ایران با عراق و عربستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *