×
×
جدیدترین‌‌ها

موشک های ایرانی کابوس نتانیاهو

  • کد نوشته: 108821
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • نتانیاهو پیش‌بینی نمی‌کرد که سه روز بعد از عملیاتی که آن را «نظم نوین» نامیده بود، موشک‌های بالستیک ایرانی تصویر اصلی نظم جدید منطقه را در آسمان سرزمین‌های اشغالی ترسیم کنند.
    موشک های ایرانی کابوس نتانیاهو

    به گزارش نخست نیوز، دکتر علی خسروشاهی_ رژیم صهیونیستی در آستانه یک‌سالگی «طوفان الاقصی» و در پی زخم‌های عمیق و غیرقابل ترمیمی که از عملیات هفتم اکتبر بر پیکره خود دارد، تلاش کرد تا صحنه جنگ را تغییر دهد و به‌عنوان پیروز از آن خارج شود. این رویا ممکن است موجب شده باشد که تئوری «ضربه بزرگ به مقاومت» باهدف ترور سید حسن نصرالله به اجرا درآید.

    «نظم نوین» به‌عنوان رمز عملیات حمله به مقر حزب‌الله لبنان انتخاب شد تا بلندپروازی‌های رژیم نتانیاهو را به نمایش بگذارد. هرچند نتانیاهو پیش‌بینی نمی‌کرد که سه روز بعد، موشک‌های بالستیک ایرانی تصویر اصلی نظم نوین منطقه را به واقعیت تبدیل کنند.

    تحولات جدید از صبح دهم مردادماه آغاز شد؛ روزی که مردم باخبر ترور اسماعیل هنیه در تهران بیدار شدند. این خبر، شوک بزرگی به دنبال داشت؛ چراکه هنیه به‌منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور ایران به تهران سفرکرده بود.

    باوجود وعده جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این جنایت، تلاش شد تا با خویشتن‌داری، فرصت بیشتری به مذاکرات آتش‌بس غزه داده شود و زمان تسویه‌حساب با رژیم صهیونیستی به زمانی مناسب موکول گردد. اما رژیم صهیونیستی با برهم زدن قواعد درگیری، بر حجم تنش‌ها افزود.

    این تنش‌سازی بی‌قاعده با حمله تروریستی از طریق پیجرها در لبنان آغاز شد که منجر به مجروحیت هزاران نفر، ازجمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، گردید. روز هفتم مهرماه، خبر شهادت دبیر کل حزب‌الله و سردار نیل فروشان، فرمانده مستشاری ایران در لبنان، زنگ پایان مماشات را به صدا درآورد.رسانه‌های غربی و صهیونیستی پس از ترور بزرگ در بیروت، به انتشار اخباری جعلی پرداختند و مدعی وجود وضعیت آشفته در قلب مقاومت منطقه، یعنی تهران شدند. از اختلاف مسوولان در مورد پاسخ به رژیم صهیونیستی خبر داد و رویترز نیز مدعی انتقال مسوولان ایرانی به مناطق امن شد.

    صهیونیست‌ها که از پیروزی تاکتیکی خود سرمست بودند، تحرکات خود برای ورود زمینی به لبنان را آغاز کردند. در شرایطی که جهان به نظاره یاغی‌گری‌های اسراییل با پشتوانه آمریکا نشسته بود، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سه روز بعد از شهادت سیدحسن نصرالله با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی و امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی هدف قرارداد و نتانیاهو و کابینه جنگی‌اش را به مخفیگاه‌های زیرزمینی خود فرستاد.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *