×
×
جدیدترین‌‌ها

چه در سر نتانیاهو می‌گذرد ،
آیا اسرائیل سعی دارد آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند؟

  • کد نوشته: 108563
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳
  • برخی از منتقدان نتانیاهو و برخی از دوستان او معتقدند که او در تمام مدت سالیان اخیر برای حمله به ایران و کشاندن ایالات متحده به چنین جنگی مانور داده است.
    آیا اسرائیل سعی دارد آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند؟

    به گزارش نخست نیوز،

    “دیوید پترائوس” ژنرال آمریکایی در مورد حمله به عراق پرسیده بود: “به من بگویید این جنگ چگونه به پایان خواهد رسید؟”. این پرسش را اکنون می‌توان در شرایطی مطرح کرد که اسرائیل در حال بمباران و موشک باران لبنان است و راکت‌های شلیک شده از سوی حزب الله لبنان در پاسخ به حملات اسرائیل توسط سامانه‌های پدافندی اسرائیل رهگیری می‌شوند. آیا نتانیاهو مانند قماربازی بر سر میز از اقدامات اخیر خود سرمست شده و آن را به مثابه موفقیتی برای خویش قلمداد می‌کند؟ آیا او حملات هوایی بیشتری را علیه لبنان انجام خواهد داد و سپس بمب افکن‌ها به سمت ایران پرواز خواهند کرد؟

    به گزارش فرارو به نقل از اسپکتیتر و المجله، برخی از مفسران اسرائیلی پیش‌تر درگیری اخیر را، جنگ سوم لبنان (پس از جنگ‌های ۱۹۸۲، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶) نامیده اند. با توجه به تعداد جان‌باختگان لبنانی (تا زمان نگارش این مطلب دست کم ۶۰۰ نفر) این توصیف درستی است.

    امتیاز نتانیاهو تلاش‌های میانجی‌گرانه شدید از سوی آمریکا برای ایجاد تفاهم جدیدی با حزب الله است توافقی که به شلیک راکت‌های حزب الله علیه شمال اسرائیل پایان خواهد داد. این تلاش‌ها توسط “آموس هوچستین” مشاور رئیس جمهور آمریکا که زمانی در نیرو‌های دفاعی اسرائیل حضور داشت، رهبری می‌شود. او به طور مستقیم با حزب الله لبنان در حال رایزنی نیست، زیرا ایالات متحده آن گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و مذاکره با آن‌ها را ممنوع ساخته است. در عوض، هوچستین از طریق سیاستمداران شیعه در لبنان در حال مذاکره غیر مستقیم با حزب الله است.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *