×
×
جدیدترین‌‌ها

رابطه‌ی فرهنگ و هنر

  • کد نوشته: 105191
  • مرداد 26, 1403
  • به قولی هنر وسیله‌ی ارتباط انسان است برای زندگی کردن . عملی است آگاهانه، دارای ویژگی‌ها و علامت‌های ظاهری و احساساتی است که هنرمند باید کاملا بر آن مسلط بوده، تا بتواند هنرش را به دیگران منتقل کند.
    رابطه‌ی فرهنگ و هنر

    به گزارش نخست نیوز، سید معین امامی میبدی _ هنر با تاریخ همراه است و از بدو تولد انسان تا زمان مرگش با او همراه بوده است . فرهنگ و هنر از شگفت‌انگیزترین جلوه‌های تمدن انسان است که در اثر احساسات، هوش، عواطف، و تخیل انسان به وجود آمده است . تولستوی می‌گوید: « هنر اگر واقعی باشد، باید همه‌ی مردم از آن بهره بگیرند.»

    یا به قولی  هنر اگر حقیقی باشد انسان به‌وسیله‌ی آن به مراحل بالاتری دست پیدا می‌کند.

    هنر زیرمجموعه‌ی فرهنگ است

    چنانچه فرهنگ را مجموعه‌ای پیچیده از باورها، اخلاقیات، هنرها، عادات،  دانش و هر چیزی که فرد از جامعه‌ی مختص به خود فرامی‌گیرد.

    فرهنگ و هنر بااینکه جدا از یکدیگرند ولی مکمل هم دیگرند و این دو مقوله در هر کشوری رابطه‌ی نزدیکی با شناخت و حفظ هویت ملی آن کشور دارد . انسان بدون هنر و فرهنگ انسانی بی‌معناست.

    فرهنگ مهمترین میراث بشر است که او را به دنیای بیرونش وصل می‌کند و مهمترین قسمت فرهنگ نیز هنر است ، که اگر باهم پیوند بخورند ماندگار خواهند شد . مثلا ایران دارای تاریخ چند صدساله است که دارای گویش‌ها، آیین‌ها و سنت‌های خاصی است.

    هرکدام از این اقوام خالق فرهنگ و هنر مربوط به خود می‌باشند.

    مثلا هنرمندان ایرانی باذوق و هنر خود و پیوند دادن هنر بافرهنگ بومی خودشان، به خلق آثار هنری مثل موسیقی، معماری، نقاشی هنرهای تجسمی و …. می‌پردازند.

    با گشت‌وگذار در زندگی اقوام ‌ایرانی درمی‌یابیم که فرهنگ و هنر در ایران اسلامی، ازجمله هنرهای متنوع و پربار در جهان به شمار می‌آید

    هنر بیشتر از آنکه موجب تفرقه گردد سبب اتحاد و نزدیکی می‌شود و رابطه دلبستگی عمیقی میان دست‌های مختلف اجتماعی برقرار می‌سازد، احساساتی که در برابر آثار هنرمندان دست می‌دهد یکی از مؤثرترین عوامل حیات خانوادگی و دوستی است .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *