×
×
جدیدترین‌‌ها

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت،
پیش‌بینی کسب ۹ طلا در پارالمپیک پاریس

  • کد نوشته: 105057
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
  • براساس آخرین پیشی‌بینی‌های انجام شده ۹ طلا، ۵ نقره و ۱۳ برنز برای کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس پیش‌بینی شده است.
    پیش‌بینی کسب ۹ طلا در پارالمپیک پاریس

    به گزارش نخست نیوز: محمد پولادگر در نشست خبری که دیروز چهارشنبه ۲۴ مرداد در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت موفقیت ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک پاریس، اظهار کرد: کسب ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران و ارتقای جایگاه ایران‌ نسبت به توکیو جای خوشحالی دارد.

    او با بیان این که کاروان ورزشی پارالمپیک ایران با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی، دوم شهریور عازم پاریس می‌شوند، گفت: در این دوره از بازی‌های پارالمپیک پاریس ۱۸۴ کشور با ۴۴۰۰ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی به‌ رقابت می‌پردازند. مسابقات در ۱۱ روز و در ۲۰ استادیوم ورزشی برگزار می شود.

    پولادگر هم‌چنین به حضور زهرا نعمتی در کنار کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس خبر داد و خاطرنشان کرد: چون زهرا نعمتی کاندیدای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک است همراه کاروان به پاریس اعزام می‌شود.

    وی هم‌چنین تاکید کرد: از بین ۶۵ ورزشکار اعزامی، ۱۲ نفر را زنان و بقیه را ورزشکاران مرد تشکیل می‌دهند،‌ سرپرست معنوی کاروان را دختر شهید رضایی‌نژاد برعهده دارند. شهید رضایی‌نژاد، دانشمند هسته‌ای کشورمان توسط رژیم غاصب به شهادت رسید.

    نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک از رشته‌های والیبال نشسته، پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، گلبال مردان، پاراتکواندو، پاراشنا، پاراجودو، پاراکانو،‌ پاراتیراندازی و پاراوزنه‌برداری به عنوان رشته‌های اعزامی به پارالمپیک پاریس نام برد و گفت: جوان‌ترین ورزشکار اعزامی ایران در رشته پاراتکواندو مریم عبدالله‌پور است و محمدرضا میرشفیعی در رشته پاراتیراندازی با ۵۱ سال سن مسن‌ترین ورزشکار اعزامی است؛ البته میانگین سنی ورزشکاران ۳۳ سال است.

    او با اشاره به کمبود منابع مالی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام کاروان به پاریس، افزود: تا به امروز ۳۳ درصد بودجه خود را دریافت کرده‌ایم و این قول داده شده که تا قبل از اعزام کاروان مابقی بودجه نیز تزریق شود.

    پولادگر هم‌چنین در خصوص پاداش مدال‌آوران پارالمپیک از سوی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی ادوار گذشته پاداش المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها براساس مصوبه دولت تا به امروز یکسان بوده است حال این که خلاف این مصوبه باشد، اطلاعی ندارم. البته پاداشی که از سوی کمیته ملی المپیک برای مدال‌آوران در نظر گرفته شده بود استاندارد نیست و میزان پاداش براساس یک آیین‌نامه و چارچوب خاصی بود. البته پاداش پای سکو به میزان توانمندی منابع مالی کمیته است، کمیته ملی المپیک امسال منابع مالی را تامین کرد و رقم قابل توجهی را در نظر گرفت که برای ما افزایش ۲۰ برابری پاداش‌ها از سوی کمیته ملی المپیک اتفاق عجیب و باورکردنی نبود.

    سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس هم‌چنین از برگزاری مراسم بدرقه برای ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک پاریس خبر داد و گفت: همان مراسمی که در خور شان ورزشکاران المپیکی برگزار شد برای ورزشکاران پارالمپیکی نیز با حضور وزیر ورزش برگزار می‌شود و طبق قولی که وزیر ورزش به ما دادند در این مراسم از ورزشکاران و خانواده‌های آنان همانند المپیکی ها تجلیل خواهد شد.

    پولادگر در ادامه از سفر معنوی کاروان اعزامی به پارالمپیک پاریس به مشهد مقدس در هفته آینده خبر داد و افزود: با تولیت آستان قدس رضوی در این زمینه هماهنگی لازم صورت گرفته و قرار است کل کاروان قبل از اعزام به پاریس به این سفر معنوی اعزام شوند.

    او هم‌چنین درباره پیش‌بینی تعداد مدال‌ها خاطرنشان کرد: چون از ۱۲ طلایی دوره قبل در پارالمپیک توکیو ۶ طلایی را در رشته‌های جودو، تکواندو و تیروکمان در این دوره نداریم و یا ورزشکاران به هر دلیلی خداحافظی کردند، شرایط در این دوره از نظر مدال‌آوری تا حدودی متفاوت است. اما براساس پیش‌بینی صورت گرفته ۹ طلا، ۵ نقره و ۱۳ برنز پیش‌بینی‌ شده است‌.

    وی با اشاره به دریافت تعهدنامه و ضمانت نامه کتبی از ورزشکاران اعزامی به پاریس خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشتیم این دوره برای این که دیگر شاهد آن مشکلات نباشیم از تمام ورزشکاران و کادر فنی ضمانت نامه و تعهد دریافت کردیم تا مشکلی در پاریس از بعد دوپینگ و سایر مسائل نداشته باشیم.

    پولادگر در پایان به حمایت بی‌سابقه دولت قبلی از حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: در زمان دولت شهید رئیسی اتفاقات خوبی در ورزش قهرمانی رقم خورد و حمایت خوبی صورت گرفت و شاهد حمایت بی‌دریغ دولت از ورزش قهرمانی بودم، امیدوارم این حمایت‌ها در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد.

     

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *