×
×
جدیدترین‌‌ها

ایستگاه تاکتیک (39)
سیستم های بازی

  • کد نوشته: 10450
  • خرداد 20, 1400
  •   نخست نیوز –  دانیال حبیبی تکامل تاکتیکی – تکامل تاکتیک ها ، بیشتر وابسته به خود مربیان است تا باشگاهی که در آن حضور دارند. مربیان باتجربه و برجسته در بالاترین سطح فوتبال جهان ، ترجیح می دهند از یک یا چند سیستم متنوع استفاده کنند. تاکتیک ها نیز دارای سطح بندی هستند و […]

    سیستم های بازی

     

    نخست نیوز –  دانیال حبیبی

    تکامل تاکتیکی

    – تکامل تاکتیک ها ، بیشتر وابسته به خود مربیان است تا باشگاهی که در آن حضور دارند. مربیان باتجربه و برجسته در بالاترین سطح فوتبال جهان ، ترجیح می دهند از یک یا چند سیستم متنوع استفاده کنند. تاکتیک ها نیز دارای سطح بندی هستند و این طبقه بندی عمدتا به دلیل توسعه ابزار تاکتیکی موثر و جدیدی به نام “تجزیه و تحلیل ویدئویی” است.

    به نظر می رسد ساختار دفاعی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. دفاع 5 نفره و صرفا داشتن سه یا چهار عنصر هجومی (روندی که بسیاری از تیم های برتر دنیا در پیش گرفته اند) غیر مولد محسوب می شود. در حال حاضر ، تاکید می شود که خطوط بصورت یکپارچه و نزدیک بهم (بعنوان یک واحد) سازماندهی شوند که این امر فضا و زمان کمتری در اختیار حریف قرار می دهد. بازی دفاعی مبتنی بر تاکتیک های کلیدی مانند : مشارکت تمام بازیکنان در امر دفاع ، گروه بندی ، فشار آوردن مهاجمین روی توپ و تشکیل لایه های دفاعی متعدد است. بازی هجومی باعث می شود که تیم ها فضاهای بیشتری برای نمایش خلاقیت تیمی و خلق موقعیت داشته باشند (البته وابسته به این است که از چند عنصر هجومی استفاده شود و بازیسازی از کانال مرکزی انجام شود یا کانال های کناری).

    توسعه تاکتیکی

    با اینکه مهارت فنی بخش مهمی از موفقیت بازیکنان را شامل می شود ولی نیاز است که با تاکتیک های مناسب تلفیق شوند (از سنین کودکی باید این امر انجام بگیرد) تا آنها از آگاهی و درک تاکتیکی بالایی برخوردار باشند و در جریان بازی و لحظات سرنوشت ساز بتوانند بهترین راه حل و تصمیم را اتخاذ کنند. عملکرد برجسته ، وابسته به مهارت فنی و توانایی بازیکن بر منطبق شدن با شرایط بازی است ، این مهارت ها در طول تمرینات آموخته و ارتقا داده می شوند.

    تاکتیک ها از اصول بازی نشات می گیرند و اطمینان حاصل می کنند که تمامی بازیکنان به همان شیوه اتخاذ شده عمل می کنند. تمامی این مراحل در تمرینات ، بصورت زیربنایی آموزش داده می شوند.

    تاکتیک ها ، از یک در مقابل یک شروع می شوند

    بنابراین ، بازیکن به محض توپگیری و کسب مالکیت مجدد توپ ، درک متقابلی از تاکتیک (مورد نظر) پیدا می کند. فرهنگ تاکتیکی[1] ، عمدتا از طریق بازی های آزاد[2] (که در آن بازیکنان بدون هیچگونه محدودیتی می توانند خلاقیت خودشان را به معرض نمایش بگذارند) آموزش داده می شود. مربیان همواره باید اطمینان حاصل کنند که بازی ها ، جزئی از برنامه تمرینات باشند (البته این بازی ها نیز با هدایت خود مربی همراه باشد).

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *