×
×
جدیدترین‌‌ها

سخنگوی ستاد انتخابات استان خبر داد:
حضور ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 101389
  • تیر 8, 1403
  • سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد واجدین شرایط در استان همان آمار انتخابات مجلس یعنی حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار و در مشهد نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.
    حضور ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی

    نخست نیوز، امیر فریدنیا امروز هفتم تیرماه در استودیوی انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، هیات اجرایی انتخابات آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در ساعت ۸ روز ۸ تیر است.

     

    وی افزود: تعداد  ۴۵۶۷ شعبه اخذ رای در استان استقرار یافته که از این تعداد ۳۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیاراند. بیشترین تعداد شعب اخذ رای با تعداد ۱۹۲۰ شعبه در مشهد پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه اقدامات لازم برای توزیع اقلام انتخاباتی نظیر تعرفه و دستگاه احراز هویت انجام شده و از ساعت چهار صبح فردا به شعب تحویل داده می‌شود.

     

    سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی اضافه کرد: دستگاه احراز هویت راس ساعت ۶ صبح فردا روشن می‌شود و ارائه صورت جلسه در ساعت هفت صبح خواهد بود. اتاق وضعیت در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها برای رصد لحظه‌ای پیش‌بینی شده و هر فرماندار یک اتاق وضعیت دارد. همچنین نماینده نامزدها برای رصد فرآیند رأی‌گیری و شمارش آرا می‌توانند در شعب حضور یابند.

     

    فریدنیا با بیان اینکه فرآیند شمارش آرا به صورت دستی است، گفت: اعلام آمار به صورت شهرستانی نخواهد بود، بلکه آمار به صورت متمرکز توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

     

    وی در خصوص پیش‌بینی مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیان کرد: در دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری در استان حدود  ۵۴ درصد نرخ مشارکت بود، اما در این دوره با توجه به ترکیب نامزدها از سلایق مختلف و ایجاد رقابت، آمار مشارکت بالاتری را شاهد خواهیم بود.

     

    سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی عنوان کرد: به این منظور شماره تماس ۱۱۱ و ۳۲۰۵۱ آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در سراسر استان است .

     

    فریدنیا با بیان اینکه ممنوعیت تبلیغات از ساعت ۸ امروز اعلام شده و پایش در فضای مجازی نیز انجام می‌شود، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در انتخابات مجلس انصراف باید تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز انتخابات باشد، برای فرآیند انصراف در انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت خاصی تعیین نشده و حتی تا چند دقیقه قبل از آغاز انتخابات هم انصراف ممکن است.

     

    وی ادامه داد: فرآیند رأی‌گیری از ۸ صبح تا ۶ عصر به صورت قانونی است و تمدید فرآیند انتخابات صرفا توسط وزیر کشور انجام می‌شود و تمدید تا ساعت ۲۴ ممکن است.

     

    فریدنیا در خصوص درگیری روز گذشته بین مسئولین ستاد دو نفر از نامزدها در مقابل سالن شهید بهشتی بیان کرد: تاکنون شکایتی واصل نشده و اگر شکایتی برسد، فرآیند پیگیری انجام می‌شود و اینکه با خاطی چگونه رفتار خواهد شد به دستگاه قضایی مربوط است.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *