×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری کنگره ملی زعفران در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 100514
  • خرداد 26, 1403
  •  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ازبرگزاری کنگره ملی زعفران بامحوریت اتاق تعاون و فعالان این بخش درخراسان رضوی خبر داد.
    برگزاری کنگره ملی زعفران در خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز، سیده بهجت موسوی_ مقدس محمدامین بابایی درنشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنگره ملی زعفران گفت:باتوجه به نامگذاری پنجم آبان ماه بعنوان “روز ملی زعفران”در تقویم کشور و از آنجایی که خراسان رضوی قطب زعفران کشور محسوب می‌شود،کنگره ملی زعفران بامحوریت اتاق تعاون و دستگاه‌های مرتبط ازجمله جهادکشاورزی دراستان برگزارخواهدشد. وی معرفی ظرفیت های بخش تعاون در توسعه کشاورزی بخصوص کشت و فرآوری زعفران راازجمله اهداف برگزاری این کنگره بیان کردو افزود:برای شتاب بخشیدن به چرخ تولیدواقتصادبایدگفتمان تعاون درجامعه نهادینه شود.

    مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی بااشاره به شعارامسال نیزاظهار کرد: جهش تولیدبامشارکت مردم به وضوح برنقش و مشارکت مردم دراقتصادتأکیدداردو تعاون جلوه عینی و عملی اقتصادمردمی است. بابایی بهره‌گیری ازظرفیت و توان سهامدار غیرعضو دربخش تعاون راازاولویت های این حوزه درخراسان رضوی برشمردوادامه داد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر تعاون محصور نیست و می بایست از همه پتانسیل هابرای ترویج و تبیین گفتمان تعاون و مزیت‌های این بخش به مردم استفاده کرد.

    وی تاکید کرد:فلسفه تعاون صرفاجذب سرمایه های خردنیست، بلکه ایجاد اشتغال برای سهامداران و استفاده از علم و دانش اعضادرراستای توسعه فعالیت‌ها و گسترش فرهنگ کارگروهی و خرد جمعی از راهبردهای اساسی این بخش است. ابوی رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی هم در این نشست همچنین اضافه کرد : با توجه و نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به حوزه تعاون و تأکید بر سهم این حوزه در اقتصاد کشور، لازم است از توان و ظرفیت تعاون برای گسترش عدالت و نقش دادن به فعالیت‌های مردمی در توسعه کشور استفاده کرد. وی گفت: دبیرخانه کنگره زعفران خراسان رضوی بزودی با محوریت اتاق تعاون و با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط راه اندازی خواهد شد .

    مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز تصریح کرد: ۷۰ درصد سطح کشت زعفران کشور در پهنه جغرافیایی این استان قرار دارد. نجف زاده گفت: ۹۱ هزار تن سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی است و بالغ بر ۱۰۵ هزار بهره‌بردار در این بخش فعالیت می کنند. وی از فعالیت ۱۶ شرکت تعاونی مرتبط با کشت، فرآوری و بسته بندی زعفران در استان خبر داد و افزود: سالیانه بطور متوسط بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن زعفران در خراسان رضوی برداشت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *