×
×
جدیدترین‌‌ها

انرژی هست، همت نیست !

  • کد نوشته: 9848
  • خرداد 13, 1400
  • نخست نیوز – رضا نهاوندی فر: شنیده شد وزارت نیرو اعلام کرده در راستای چاره جویی برای کاهش مصرف برق در کشور به افرادی که آدرس مراکز و مزارع استخراج « رمزارز » را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند 20 میلیون تومان جایزه نقدی میدهد! به احتمال زیاد از امروز عده زیادی افراد بیکار […]

    انرژی هست، همت نیست !

    نخست نیوز – رضا نهاوندی فر: شنیده شد وزارت نیرو اعلام کرده در راستای چاره جویی برای کاهش مصرف برق در کشور به افرادی که آدرس مراکز و مزارع استخراج « رمزارز » را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند 20 میلیون تومان جایزه نقدی میدهد!

    به احتمال زیاد از امروز عده زیادی افراد بیکار و ترجیحاً فارغ التحصیلان کفش و کلاه کنند و دنبال آدرس مراکز و مزارع غیر مجاز بگردند که خود نوعی ایجاد اشتغال است!..

    وزارت نیرو که نخواسته در سال های سازندگی و توسعه پوست اندازی کند و از تولید برق فسیلی فاصله بگیرد تلاش در پاک کردن صورت مسئله دارد!..

    خراسان بزرگ که مفهوم لغوی آن «خاستگاه خورشید» است قرن‌هاست که متحمل تابش نور و گرمای بی دریغ و بعضاً بی رحمانه خورشید بر این سرزمین است لذا این فرصت می‌تواند خراسان را به خاستگاه تولید انرژی خورشیدی و پایلوت از مدار خارج کردن برق فسیلی تبدیل کند که هم به محیط زیست کمک کند و هم به جیب مردم اما به شرطها و شروطها. اگر خورشید را یک فرصت خدادادی بدانیم و با سرمایه گذاری اندک در سایه برنامه ریزی مشخص به احداث نیروگاه‌های خورشیدی همت کنیم « کشور تایلند به سرعت در حال توسعه این نیروگاه ها و تعطیلی کارخانجات تولید برق فسیلی است »

    هستند کشورهای صاحب تکنولوژی ساخت نیروگاه های خورشیدی که با انباشت تولیدات روبرو هستند و دربه در به دنبال مشتری می گردند و با تعجب به مدیریت کشورهایی مثل ایران که این همه انرژی دارند اما مدیران دلسوزشان ۴۰ سال است که پول کشورشان را در چاه برق فسیلی می‌ریزند و محیط زیست شان را نابود می‌کنند ، ثروت کشورشان را به هدر می دهند و هزینه‌های سنگین مصرف برق را به مردمشان تحمیل می‌کنند. یادمان نرود تعیین جوایز نقدی برای این نوع کارها ، وادار کردن مردم به سرک کشیدن به زندگی دیگران و آسیب رساندن به فرهنگ شهروندی است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *