×
×
جدیدترین‌‌ها

استان خراسان رضوی،
23 منطقه با 1020 شعبه حوزه انتخاباتی آماده برگزاری انتخابات شد

  • کد نوشته: 97916
  • اردیبهشت 16, 1403
  • نشست خبری دومین دوره انتخابات نامزدهای انتخاباتی شهرستان مشهد و کلات در استودیو انتخابات استانداری خراسان با حضور فرماندار مشهد واصحاب رسانه برگزار شد.
    23 منطقه با 1020 شعبه حوزه انتخاباتی آماده برگزاری انتخابات شد

    نخست نیوز، مجید خروشی- محسن داوری در این نشست گفت: انتخبات دور دوم مجلس چهاردهم شورای اسلامی با حضور 2نامزد در شهرستان مشهد و کلات جمعه 21 اردیبهشت ماه در12 حوزه و 23 منطقه از ساعت 8صبح آغاز و در صورتی که مشارکت و استقبال مردم زیاد باشد احتمال تمدید ساعت پایان اخذ رای نیز وجود دارد.

    وی اضافه کرد: همه افرادی که در حوزه انتخاباتی مشهد و کلات در دور اول رای داده اند و یا این که در هیچ حوزه ای رای نداده اندمی توانند مجددا در دورم دوم در رای گیری مشارکت کنند. همچنین افرادی که طی چند ماه گذشته واجد شرایط رای شده اند اما افرادی که در دور اول در مناطق خارج از محدوده مشهد و کلات برای رای دادن حضور داشتند فاقد صلاحیت در مشارکت هشتند.

    داوری در خصوص شعبه های سیار گفت: شعبه های سیار در مناطق پرجمعیت و امنیتی اعزام می شوند فرماندرا مشهد تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت ۸ شروع به رأی گیری خواهند کرد. فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله اول ۱۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به ۱۰۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

    وی گفت: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفت‌وگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشد است.

    داوری بیان کرد: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش تعداد واجدین شرایطمان بوده است. فرماندار مشهد گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد مشارکت داشته‌ایم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم. داوری با اشاره به افزایش مشارکت 7درصدی در چهاردهمین دوره انتخبات مجلس شورای اسلامی نسبت به چهار سال گذشته و افزایش 17 درصدی اضافه کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان در این دوره چشمگیر بود از طرفی آمار رای اولی ها نقش قابل توجه ای در این افزایش مشارکت ایفا کرد.

    وی به دلایل افزایش مشارکت مردم اشاره و گفت: رقابتی بودن،افزایش 20 درصدی شعبات اخذ رای،تیلیغات مناسب و خوب،اعتماد سازی ،میدان داری همه مردم،مردمی سازی و بومی سازی شعبات اخذ رای و همچنین اقدامات ویژه برای حضور رای اولی ها از مهمترین دلایل افزایش مشارکتمردم رد چهردهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. گفتنی است در دومین دوره رقابت چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان مشهد و کلات کاظم محمدی فر و حسنعلی اخلاقی به رقابت خواهند پرداخت که از بین این 2 نامزد یک نفرتوسط مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *