×
×
جدیدترین‌‌ها

تشریح عملکرد قرار گاه جهاد سازندگی با حضور استاندار خراسان رضوی

  • کد نوشته: 97913
  • اردیبهشت 16, 1403
  • نشست خبری ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی با حضور سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی سازمان بسیج کشور و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.
    تشریح عملکرد قرار گاه جهاد سازندگی با حضور استاندار خراسان رضوی
    نخست نیوز، مجید خروشی-در ابتدای این نشست سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی ضمن تقدیر و قدر دانی از مدیران و دستگاه های اجرایی در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و بیان گزارشی از عملکرد قرارگاه گفت: در راستای ایجاد قرارگاه خدمت رسانی نهضت مومنانه در خراسان رضوی با مشارکت خیرین و جهادگران و دستگاه های خدمت رسان اقدامات ارزشمند و گسترده ای در عرصه های مختلف معیشتی،فرهنگی،حمایتی و اقتصادی انجام شده است وی افزود:پروژه هایی که در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی انجام می شود غالبا به همت گروه های جهادی اجرا می گردد.
    اعتبار پروژه ها هم اکثرا توسط کمک های مردمی و خیرین نهادهای انقلابی بسیج سازندگی و سپاه امام رضا علیه السلام تامین می شود. سردار زهرایی با اشاره به پروژه های انجام شده اضافه کرد:پروژه های آب و خاک کشاورزی احیاء و مرمت قنوات انتقال آب استخر ذخیره آب و …) پروژه های مشارکتی با اعتبارات دولت و جهاد کشاورزی و کمکهای مردمی و خیرین و اجرا توسط گروههای جهادی و بهره برداران می باشد. پروژه های آبرسانی و توزیع آب در ۴ شهرستان بردسکن، جوین ،داورزن و زاوه و ۳۴ روستا که به صورت مشارکتی با اعتبارات دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و اجرا توسط بسیج سازندگی نواحی ستاد و گروه های جهادی است.
    طول خط انتقال و شبکه توزیع ۷۳ کیلومتر حجم مخازن ذخیره آب شرب ۳۷۵۰ متر مکعب و احداث ۶ ایستگاه پمپاژ در ۲۵ روستا بخشی از طرح های در دست اقدام است پروژه های بهزیستی کمک های مردمی و خیرین بسیج سازندگی و اجرا توسط گروه های جهادی می باشد. همچنین پروژه های مرمت و بهسازی مراکز آموزشی پروژه های با اعتبارات و مشارکت خیرین مدیران مدارس آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و اجرا توسط گروههای جهادی می باشد.
    پروژه های عمرانی قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه شامل احداث کارگاه اشتغال ، نماز خانه احداث و تکمیل مساجد تکمیل خانه محروم ، احداث خانه عالم ،مشاوره های دینی ،اموزشی و فرهنگی و محافل انس با قرآن کریم و توزیع بیش از ۱۵۲۱۵ بسته و اقلام فرهنگی ، در عرصه کار آفرینی و اقتصاد ۴۴۶۵مورد وحمایت از بنگاه‌های کسب ‌کار ۴۰۶مورد و کاشی ۸۸۰۰۰اصله نهال و اصلاح الگوهای کشاورزی،دام و طیور و در عرصه بهداشت و درمان برای ۵۳۱۵۱ نفر خدمات ارائه شده است.
    استاندار خراسان رضوی در این نشست با اعلام آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰گروه جهادی در خراسان رضوی گفت: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند. بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ هزار گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.
    استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی متصل با مجموعه راهداری باشند، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی که کارکرد تخصصی دارند با دستگاه‌ها باید سامان پیدا کند‌. وی تاکید کرد: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند.
    بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ هزار گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *