×
×
جدیدترین‌‌ها

موج‌های گرمای وحشیانه و شهر‌های زیر آب،
سانتی گراد به سانتی گراد افزایش دما با ما چه خواهد کرد؟

  • کد نوشته: 98500
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تغییرات آب و هوا در دمای ۱.۵ درجه سانتی‌گراد ناگهان خطرناک نخواهد شد و درحال‌حاضر نیز وجود دارد و اگر از ۲ درجه سانتی‌گراد عبور کنیم که احتمال آن وجود دارد، بازی تمام نمی‌شود.
    سانتی گراد به سانتی گراد افزایش دما با ما چه خواهد کرد؟

    نخست نیوز،

     دانشمندان علوم آب و هوا گفته‌اند: انتظار دارند سطوح فاجعه‌بار گرمایش جهانی افزایش یابد. در ادامه به معنای این موضوع برای سیاره زمین خواهیم پرداخت.

    براساس نظرسنجی «گاردین» از صد‌ها کارشناس برجسته آب و هوا گرمایش جهانی احتمالا از محدوده توافق‌شده بین‌المللی فراتر خواهد رفت و موج‌های گرمای فاجعه‌بار، سیل و طوفان را به همراه خواهد داشت. تنها ۶درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که می‌توان به حد ۱.۵ درجه سانتیگراد تعیین‌شده دست یافت و این به اقدام فوق‌العاده سریع و رادیکال برای متوقف‌کردن و معکوس‌کردن روند افزایشی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از سوزاندن سوخت‌های فسیلی در جهان نیاز دارد.

    پروفسور «پیتر کاکس» از دانشگاه اکستر در اینباره می‌گوید: «تغییرات آب و هوا در دمای ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ناگهان خطرناک نخواهد شد و درحال‌حاضر نیز وجود دارد و اگر از ۲ درجه سانتی‌گراد عبور کنیم که احتمال آن وجود دارد بازی تمام نمی‌شود».

    دکتر «هنری وایزمن» از موسسه تحقیقات سیاست‌گذاری IDDRI در فرانسه می‌گوید: «تغییر آب و هوایی یک مسئله سیاه یا سفید نیست و هر دهم درجه آن اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص وقتی به اثرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن نگاه می‌کنید، بدان معنا که همچنان ادامه مقابله با گرمایش جهانی اقدامی مفید است».

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *