×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری یادواره یکصد شهید محله مهرآباد مشهد

  • کد نوشته: 89098
  • دی 14, 1402
  • مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در مراسم یادواره یکصد شهید محله مهر آباد مشهد گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت فضیلت ندارد و وقتی مرام و سبک زندگی شهید در دسترس قرار می گیرد و مردم بهره مند می شوند جایگاه فضیلت ها گسترش پیدا می کند.
    برگزاری یادواره یکصد شهید محله مهرآباد مشهد

    نخست نیوز: محمد علی تمدن_سردار یوسفعلی زاده افزود: گفتن از شهید و آموزش سبک زندگی مادران شهدا نکته مهمی است و خواهران ما برای اینکه فرزندانی در طراز شهدا تربیت کنند باید از مادران شهدا یادبگیرند جوانان ما اگر تاسی شان به شهیدان است باید سرگذشت آنان را بخوانند که شهدا چگونه بالیدند و موثر واقع شدند و مردانه تا شهادت پیش رفتند.

    وی افزود: شهادت اتفاقی پیش نمی آید، سبک و روشی انتخابی است و ما اگر صدای شهیدان را بشنویم و پیامشان را درک کنیم عاقبت بخیر می شویم. وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار دلها، سرباز ولایت و مرد میدان و جهاد 40 ساله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز که فرزند این کشور بود قرار داریم گفت: این شهید قدم به قدم در طول 40 سال مسیر شدن و شخصیت انقلابی و جهانی خودشان را طی کردند.

    وی افزود: شهید سلیمانی جمهوری اسلامی را حرم می داند و باور کنیم که اینجا حرم است و باور کنیم که مقام معظم رهبری جانشین رسول الله است و حرف ولایت در هر مقوله ای را با اعتقاد بشنویم و بدانیم دیدگاه شهید سلیمانی به اولیای دین چگونه است. وی با اشاره به تولد حضرت زهرای مرضیه (س) و روز زن گفت: حضرت زهرا معلم همه ائمه‌ و همه شهیدان هستند و چنین جایگاهی را دارند.

    وی بیان کرد شهید سلیمانی از یک روستا در راور کرمان بلند می شود و آوازه بین المللی پیدا می کند و درمیان همه ایثارگران انقلاب اسلامی نام آور می شود، او از داشته های خودش حداکثر استفاده را کرد و همه ما هم می توانیم یک شهید سلیمانی باشیم و باید مثل او فکر کنیم و در میدان جهاد کنیم و برای اسلام و ولایت سربازی کنیم و برای این کار باید ایفای نقش کرد او مرد جهاد همه جانبه بود، هم در وسط معرکه خدمت جهاد و تولید خدمت و افزایش بصیرت و جهاد در عرصه گفتگو و جذب طرفدار در عرصه بین المللی و کشور های مسلمان بود. در ابتدای این مراسم محمد باقر جهانگیر فیض آبادی نویسنده کتاب «سروهای نیلوفری» در مورد جمع آوری خاطرات 40 شهید محله مهر آباد مشهد هم گفت: پروژه جمع آوری خاطرات شهدا از سال 92 با تشکیل یک گروه خودجوش آتش به اختیار فرهنگی و دیدار با خانواده های 40 شهید این محله آغاز شد. وی افزود: این گروه 40 نفره خواهران و برادران با هماهنگی مسوول گروه فرهنگی خانم رحیمه ملاها به دیدار بیش از 40 شهید محله مهر آباد رفتند و به مستند سازی، مصاحبه و ضبط و پیاده سازی خاطرات شهدا پرداختند. وی گفت: این 40 هیچ کدام شناخته شده و معروف نیستند و از این شهدا 37 شهید دفاع مقدس و 3 شهید مدافع حرم می باشند که در طول 8 سال کار جمع آوری مستندات و تدوین کتاب 21 نفر از والدین شهدا مرحوم شدند.

    وی گفت سرانجام کتاب سروهای نیلوفری که خود شهدا عنوان آن را انتخاب کرده اند امسال در هزار جلد در قطع رقعی و در 412 صفحه توسط حفظ آثار چاپ شد و چاپ جلد های بعدی هر 40 شهید در یک کتاب ادامه خواهد یافت. در پایان این مراسم ماشالله شاه مرادی روایت گر دفاع مقدس روایت گری کرد. این مراسم در استانه گرامیداشت روزجهانی مقاومت و سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شب گذشته در مجتمع مهدیه محله مهرآباد مشهد برگزار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *