×
×
جدیدترین‌‌ها

کلاه شما قاضی!

  • کد نوشته: 88952
  • دی 13, 1402
  • در نخستین روز بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور در سالن اصلی تئاتر مشهد واقع در مجتمع امام رضا نمایشی تحت عنوان کلاه شما قاضی اثری از شرکت کنندگان کرمانی به روی صحنه رفت این نمایش با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد ازدحام جمعیت برای تماشای این تئاتر به قدری زیاد بود که رزرو بلیط در سایت هم نتوانست کمکی به ساماندهی جمعیت تماشاگر بکند.
    کلاه شما قاضی!

    به گزارش پایگاه خبری نخست نیوز ، تئاتر کلاه شما قاضی روایتی است از فرامرز مردی که قصد دارد با ساخت تعزیت از مجازات خود یعنی چوبه دار بکاهد و به این وسیله بتواند از خشم خانواده مقتول در امان بماند این نمایش از تکنیک صحنه در صحنه استفاده کرده و بازی بازیگران نقطه قوتی برای اثر است.
    محسن میرزایی کارگردان نمایش درباره اثر خود اذعان می‌دارد که ایده اولیه آن سالهاست در ذهن او شکل گرفته است و این مضمون حاصل تجربه ۱۴ ساله او از آموزش رایگان تئاتر به زندانیان کرمان نشات می‌گیرد.
    وی درباره زندانیانی که مدت زیادیست وقت خود را به عنوان مدرس با آنها می‌گذراند می‌گوید تحمل کردن حبس به هر دلیلی که آدمی را گرفتار خود کرده باشد از دردناک‌ترین تجربه‌های زندگی بوده و وی به عنوان هنرمند تمام تلاش خود را برای کاهش این درد وصف ناپذیر کرده است.
    او به منظور تاکید بر کمک به زندانیان از همکاران و هنرمندان سرتاسر ایران درخواست دارد که زندانیان را تنها نگذاشته و با هنر خود صفای روح و جان اسیران دربند باشند.
    علاوه بر آن لازم به ذکر است که افزوده شود اجرای این تئاتر در شهر کرمان توانسته است مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و متقاعد به آزادسازی زندانیان نیازمند کرده است.

    رویا مداح

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *