×
×
جدیدترین‌‌ها

آنبوردینگ چیست ؟

  • کد نوشته: 88484
  • دی 8, 1402
  • امروزه تلاش برای یافتن کاندیدای مناسب باوجود کمبود استعداد، بیش از همیشه مهم شده است. بااین‌حال، پس از یافتن فرد مناسب، چالش بزرگ‌تری آغاز می‌شود و آن نیز پذیرش فرد جدید در سازمان است که تحت عنوان آنبوردینگ (Onboarding) در منابع انسانی شناخته می‌شود.
    آنبوردینگ چیست ؟

    نخست نیوز، سید معین امامی میبدی_onboarding در منابع انسانی .آنبوردینگ (Onboarding) اصطلاحی در صنعت منابع انسانی است که به فرآیند معرفی یک کارمند تازه استخدام‌شده به یک سازمان اشاره دارد. آنبوردینگ در منابع انسانی همچنین به‌عنوان جامعه‌پذیری سازمانی نیز شناخته می‌شود.
    کمک به عضویت در یک سازمان بخش مهمی از کمک به کارکنان تازه استخدام‌شده برای درک موقعیت جدید و الزامات شغلی است. این کار فرآیندی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌طور یکپارچه با بقیه شرکت ادغام شوند. فعالیت‌های زیادی وجود دارد که در فرآیند آنبوردینگ در منابع انسانی انجام می‌شود، از پیشنهاد شغلی گرفته تا آموزش تیم. آنبوردینگ ممکن است از چند هفته تا یک سال طول بکشد. اما اغلب تطابق با محیط و آشنایی کامل با شغل حداقل چند ماه طول می‌کشد. در حالت ایده‌آل، کارمندان پس از تکمیل فرآیند آنبوردینگ در منابع انسانی، باید احساس اعتمادبه‌نفس و شایستگی داشته باشند.
    فرآیندهای آنبوردینگ کارکنان جدید
    پیشنهاد شغلی-مذاکره حقوق و دستمزد-اسناد استخدامی جدید-آموزش سیاست‌ها و فرهنگ شرکت-آموزش کار و وظایف-آموزش کتابچه راهنمای کارکنان-پیشنهاد شغلی
    هرچند پیشنهاد شغلی اولیه توسط مدیریت یک سازمان و سیاست‌های آن تعیین می‌شود؛ اما درنهایت این بخش منابع انسانی است که باید روی جزییات تمرکز کند. اگر یک رزومه خاص از میان چندین رزومه ارسالی نظر شمارا جلب کرده است، در صورت امکان، پیشنهاد شغل را به‌صورت تلفنی به فرد موردنظر اعلام کنید. پیشنهادات تلفنی، شخصی‌تر از پیشنهادات ایمیلی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا اشتیاق خود را برای یک نامزد بهتر بیان کنید. حتما در نظر داشته باشید که از قبل به کاندید موردنظرتان در مورد ساعت و روز تماس اطلاع دهید تا او را غافل‌گیر نکنید.
    مذاکره حقوق و دستمزد
    مذاکره در مورد حقوق و دستمزد یکی از مهم‌ترین مراحل Onboarding در منابع انسانی است که حضور یا عدم حضور یک کارمند در سازمان را تعیین می‌کند. مذاکره در مورد حقوق و دستمزد باید درنهایت احترام انجام شود و حتما در نظر داشته باشید که باید در مورد میزان دستمزد، انصاف را رعایت کنید؛ زیرا حتی اگر فرد موردنظر به دلایلی شغلی با دستمزد کم را قبول کند، احتمال جابه‌جایی او و رفتنش از شرکت شما بسیار زیاد است. در حقیقت، در این حالت شما فقط هزینه و زمان برای آموزش متقاضی صرف کرده‌اید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *