×
×
جدیدترین‌‌ها

امسال 100 هکتار کانون بادی گنبدلی درختکاری می شود

  • کد نوشته: 87382
  • آذر 25, 1402
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخس به نخست نیوز در مورد افتتاح و اجرایی شدن طرح مطالعات جامع بیابان‌زدایی شهرستان سرخس گفت: این طرح در سطح 210 هزار هکتار در شهرستان سرخس از اردیبهشت ماه سال 1402 مورد مطالعه قرارگرفت
    امسال 100 هکتار کانون بادی گنبدلی درختکاری می شود

     نخست نیوز: محمد علی تمدن  _ در آن کانونها و مناطق گرد و خاک و بحرانی شهرستان مشخص گردیده و مطالعات انجام شده توسط مشاور در کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مورد بررسی و تایید قرار گرفته و پس از آن در کمیته فنی سازمان منابع طبیعی کشور نیز بررسی و پس از تایید به استان ارسال شده است. مهندس سید حسین حسینی کیا افزود: در این طرح مطالعاتی که بطور جامع انجام شده پروژه‌های اجرایی بیابان‌زدایی برای هر واحد اجرایی شهرستان طی جدول زمان بندی شده مشخص گردیده‌است و قابلیت اجرا دارد.

    وی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این طرح برای مدت پنج سال 1480 میلیارد تومان هست.

    وی بیان کرد: اجرای پروژه شهرستان که برای سال 1402 شهرستان پیش بینی شده صد هکتار در منطقه گردنه گنبدلی است که در این پروژه طبق مطالعه، پیش بینی کاشت گونه های مقاوم به خشکی مانند تاغ، آتریپلکس، کاپاریس یا لگجی یاهمان کبر می باشد که براساس پلان ارائه شده در طرح اجرایی می‌شود. وی بیان کرد: در این منطقه علاوه بر کاشت گونه های گیاهی گفته شده برای جلوگیری از ورود شنهای روان به ریل راه آهن باد شکن غیر زنده هم در سه ردیف مورد استفاده قرار می گیرد. وی یاد آور شد: اعتبار اجرایی به کامل اعلام نشده است. در این طرح در هر هکتار باتوجه به ردیف ها و چاله های زیکزاکی طراحی شده تا حدود 160 نهال از نوع اعلام شده کشت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *