×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد:
چهل و پنج درصد سفرهای با اتوبوس، مترو و تاکسی است

  • کد نوشته: 86364
  • آذر 14, 1402
  • نخست نیوز: علی ارباب_وی با اشاره به اینکه؛ ۴۵ درصد سفرهای درون شهری با اتوبوس، مترو و تاکسی و بقیه سفرها شخصی است، ادامه داد: کل بودجه امسال ۴۰ همت، بودجه جاری و عمرانی است که بودجه حوزه ماموریت ما، حمل و نقل و عمرانی، ۱۰ همت است. طرح جامع حمل و نقل مشهد در […]

    چهل و پنج درصد سفرهای با اتوبوس، مترو و تاکسی است

    نخست نیوز: علی ارباب_وی با اشاره به اینکه؛ ۴۵ درصد سفرهای درون شهری با اتوبوس، مترو و تاکسی و بقیه سفرها شخصی است، ادامه داد: کل بودجه امسال ۴۰ همت، بودجه جاری و عمرانی است که بودجه حوزه ماموریت ما، حمل و نقل و عمرانی، ۱۰ همت است. طرح جامع حمل و نقل مشهد در سال ۱۳۹۳ مصوب شد که افق آن ۱۴۱۰ است.

    معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال گذشته ۲۴۵ نفر در مشهد کشته شدند که ۱۹۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین ۳۳ هزار مجروح در سال ۱۴۰۱ داشتیم. تمام تلاش ما برای رفع معابر حادثه خیز و آرام سازی ترافیک است. ۵۰۴ دوربین نظارت تصویری داریم که رصد و کنترل انجام می‌گیرد. ۱۴۳ دوربین تخلفات را ثبت می‌کنند که سعی داریم این تعداد اضافه گردد. توسط این دوربین‌ها هر ماه ۷۰۰ تخلف معاینه فنی اعمال قانون می‌شود.

    محمدیان ادامه داد: در مشهد ۶ مرکز معاینه فنی داریم که ۲۲ خط دارند و در سال ۳۱۰ هزار برگه معاینه فنی صادر کرده‌اند. ضریب تاثیر معاینه فنی ۷۰ تا ۸۰ درصد است، که سعی داریم در راستای کاهش آلودگی هوا و ایمنی، خودروها را از طریق معاینه فنی کنترل نمائیم.

    وی ابراز کرد: مشهد ۴ خط مترو دلرد، خط یک کامل و خط دو در حال تکمیل است. این دو خط روزانه ۴۰۰ هزار نفر مسافر جابجا می‌کنند. بر اساس تخصیص اوراق قرضه، در سال آینده شاهد افتتاح فاز یک خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) خواهیم بود، که با این افتتاح دسترسی به حرم مطهر توسط ایستگاه باب الجواد مسیر می‌گردد.

    معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه؛ ایجاد مسیر دوچرخه اقدام شاخصی است که اتفاق افتاده است، گفت: ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد اجرا شده است. ۲۶۵ کیلومتر فاز اول طراحی این مسیر است، در فاز توسعه به ۵۰۰ کیلومتر و در فاز ۲ به ۷۰۰ کیلومتر دسترسی پیدا خواهیم کرد.

    محمدیان اظهار داشت: در حوزه فرهنگ ترافیک دو مثلث در خصوص ایمنی داریم. مثلث اول، معبر، خودرو، کاربر و مثلث دوم مهندسی، آموزش و ترافیک است، که اقدام مدیران می‌تواند ترافیک را مدیریت نماید. در حوزه حمل و نقل بار، ۴ پایانه ساخته شده است. ۳۷ هزار پروانه برای ناوگان بار صادر شده است و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر در این حوزه کار می‌کنند.

    وی تصریح کرد: در شهر مشهد ۸۵۵ کیلومتر پیاده رو داریم که حدود ۶۰۰کیلومتر آن ساماندهی شده است. آئین‌نامه جدید به ما می‌گوید از فرآیند خودرو محوری به سمت انسان محوری حرکت کنیم. ساماندهی، توجه به پیاده روها و ایجاد پیاده روی، کاهش سرعت و غلبه انسان بر شهر را میسر می‌کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *