×
×
جدیدترین‌‌ها

وقف میلیاردی مردم در نیمه نخست امسال به استان قدس رضوی

  • کد نوشته: 85781
  • آذر 6, 1402
  • نخستین همایش وقف در حوزه سلامت با محوریت توسعه و تجهیز بزرگ ترین مرکز ناباروری کشور در بیمارستان رضوی با حضور واقفان حوزه سلامت و مدیران بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در محل این بنیاد قبل از ظهر امروز برگزار شد
    وقف میلیاردی مردم در نیمه نخست امسال به استان قدس رضوی

     نخست نیوز: محمد علی تمدن _در این همایش اعلام شد: مرکز ناباروری بیمارستان رضوی با وقف یکصد میلیارد تومانی واقف رضوی تجهیز و توسعه می یابد. حجت الاسلام اصغری مدیر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مورد ابعاد مختلف وقف گفت: امروزه قلمرو های وقف توسعه یافته است مانند وقف خدمت، وقف اجتماعی، وقف فرهنگی، وقف عمران و خدمات حرم مطهر که برای هر کدام یک کارگروه تشکیل شده است.

    وی افزود: گرچه مدل های سنتی وقف مانند وقف، خانه، مغازه، زمین، مزرعه رایج است و در قالب های مختلف اموال منقول هم انجام می شود و برای آنها هبه نامه و صلح نامه واگذار می شود ولی الان تاکید روی مدل های جدید است مانند وقف سهام که با استقبال خوبی مواجه شده است، وقف وکالتی حتی کسانی که در خارج از کشور حضور دارند برای توسعه زائر سراها و توسعه مهمانسرا و رواق زیر سطحی حرم مطهر و همچنین وقف مشارکتی انجام می شود.

    وی بیان کرد: در آستان قدس رضوی بودجه موقوفاتی‌ در 26 فصل وجود دارد که به عنوان بودجه جمعی قرار می گیرد.

    وی گفت: پارسال مردم 500 میلیارد تومان وقف کردند ولی امسال فقط در نیمه نخست امسال وقفی که مردم انجام دادند به هزار میلیارد تومان رسید. در این جلسه دکتر ماشالله مراد نژاد یکی از واقفین حوزه سلامت در سخنانی گفت: هدف وی از وقف مبلغ افزون بر 100میلیارد تومانی برای توسعه مرکز باروری و قلب بیمارستان رضوی؛ نگاهش به دیدگاه مقام معظم رهبری برای توسعه جمعیت بوده است و چون براساس آمارها 35 درصد جمعیت کشور دچار نقیصه باروری هستند و از سوی دیگر هزینه های درمانی در این بخش بالاست تصمیم به این عمل گرفته است.

    در ادامه اعلام شد: قرار است این مجموعه که در حال ساخت است همزمان با 22 بهمن آماده خدمت رسانی به مردم شود. درپایان این همایش از خدمات دکتر ماشاالله مرادپور واقف حوزه سلامت با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *