×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی :
جاده جدید سرخس ،پروژه محوری خراسان رضوی است

  • کد نوشته: 85557
  • آذر 4, 1402
  • تصمیماتی در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان گرفته شد تا بار ترانزیتی به ۵ میلیون تن، تعداد واگن از ۴۰۰ واگن به ۶۰۰ واگن و میزان تردد کامیون‌ها نیز حداقل به دو برابر افزایش پیدا کند
    جاده جدید سرخس ،پروژه محوری خراسان رضوی است
    نخست نیوز: محمد علی تمدن_ به گزارش نخست نیوز ، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و حسن نوری‌زاده، فرماندار سرخس از پروژه جاده جدید سرخس مشهد بازدید کرد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی این پروژه گفت: با سفر سال گذشته رئیس جمهور به سرخس، تکمیل جاده سرخس مشهد به عنوان یک طرح محوری مطرح شد و تاکید بر این است که این پروژه به اتمام برسد.
    خادمی با بیان اینکه نوع پروژه یک پروژه سنگین است، گفت: نزدیک ۳ میلیون متر مکعب عملیات خاکی انفجاری در بخشی از این پروژه انجام شده است که کار بزرگی است. وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به ترکمنستان، گفت: مقرر شده است تا با حضور معاونان وزیر ایران و ترکمنستان موانع و مشکلات مرتبط با تردد در حوزه محور سرخس بررسی شود و این پروژه جاده در کنار نقش استانی که دارد یک نقش ملی و بین المللی نیز دارد و دروازه ایران به آسیای میانه است و علاوه بر آن هم ریل و هم جاده دارد و یک مسیر شناخته شده بین المللی است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تصمیماتی در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان گرفته شد تا بار ترانزیتی به ۵ میلیون تن افزایش پیدا کند و این یک اتفاق بزرگی است و برای تحقق این موضوع تیم‌هایی از طرف ایران و ترکمنستان از مرز سرخس باید بازدید داشته باشند و موانع و مشکلات مرزهای سرخس و اینچه برون را ببینند و حل کنند.
    خادمی بیان کرد: برای افزایش میزان ترانزیت یک بخش از مشکلات مربوط به موارد نرم افزاری و گمرکی است که قرار شد این موضوعات به سرعت حل شود.
    وی بیان کرد: طبق تصمیماتی که گرفته شده است قرار است تعداد واگن از ۴۰۰ واگن به ۶۰۰ واگن افزایش پیدا کند و میزان تردد کامیون‌ها نیز حداقل به دو برابر افزایش پیدا کند که برای تحقق این اهداف یکی از مسائل اصلی به زیرساخت مربوط است. خادمی ادامه داد: زیرساخت ریل در سرخس وجود دارد اما در زیرساخت ریل یک محدودیت‌هایی در تعداد واگن و تعویض بوژی وجود دارد اما درباره کامیون‌ها این محدودیت‌ها را نداریم و اگر بتوانیم شرایط زیرساخت را آماده کنیم با استفاده از ظرفیت ترانزیت جاده‌ای به هدف ۵ میلیون تن می‌رسیم.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه محور جاده‌ای سرخس نقش بین المللی دارد و باید به سرعت انجام شود، گفت: مسائل مالی مربوط به پروژه باید پیگیری شود تا با تزریق سریعتر اعتبارات و با توان پیمانکاران این پروژه هر چه سریعتر تکمیل شود.
    وی گفت: کار باید اولویت‌بندی شود تا هر چه سریعتر تردد برقرار شود و این محور زیر بار ترافیک برود که در این زمینه تزریق مالی آن در اولویت ما است زیرا این پروژه به عنوان پروژه محوری استان خراسان رضوی دیده شده است. به گزارش نخست نیوز ، تکمیل جاده سرخس مشهد در اولویت پروژه‌های استان خراسان رضوی قرار گرفته است و تلاش بر این است که با سفر سال آینده ریاست جمهور به خراسان رضوی این جاده به بهره‌برداری کامل برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *