×
×
جدیدترین‌‌ها

آغاز دور سوم خودروهای وارداتی در سامانه

  • کد نوشته: 82817
  • آبان 4, 1402
  • ثبت‌نام خودروهای وارداتی از ساعات دیگر آغاز و جزئیات آن در سامانه یکپارچه منتشر خواهد شد و متقاضیان تا جمعه ۵ آبان ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند

    آغاز دور سوم خودروهای وارداتی در سامانه

    نخست نیوز : دور سوم عرضه خودروهای وارداتی تا ساعاتی دیگر آغاز می شود و در این مرحله مشتریان می‌توانند با پرداخت 50 درصد مبلغ علی الحساب 9 خودروی عرضه شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

    براساس اطلاعات دریافتی ثبت‌نام از ساعات دیگر آغاز و جزئیات آن در سامانه یکپارچه منتشر خواهد شد و متقاضیان تا جمعه 5 آبان ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی پیش از این در 23 تا 25مهرماه با دریافت مبالغی  به صورت علی الحساب فروش 6 خودروی وارداتی را انجام داده بود .

    البته فروش علی‌الحساب 6 خودرو درحالی انجام شد که براساس دستورالعمل شورای رقابت باید خودروهای وارداتی با قیمت مصوب بفروش برسد. اما وزارت صمت در شرایط فعلی تصمیم گرفت تا قیمت شش خودرو را به صورت علی الحساب اعلام نماید.

    در همین زمینه سازمان حمایت در واکنش به این انتقاد اعلام کرد” براساس مصوبه 18 مهرماه کارگروه خودرو شورای رقابت مقرر شده با توجه به اینکه فرایند واردات خودروهای وارداتی در حال انجام است و تعیین قیمت قطعی و انجام فرایند ثبت نام مستلزم ارائه کلیه اسناد و مدارک ترخیص می شود و با عنایت به زمان بر بودن این موضوع و به جهت تنظیم بازار خودرو قرار شده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به برآورد علی الحساب خودرو، در خصوص خودروهایی که وارد شده و مجوزهای لازم از قبیل استاندارد، محیط زیست و … را اخذ نموده‌اند برای تخصیص به افراد دارای اولویت در سامانه فروش اقدامات اجرایی لازم را با دریافت بخشی از مبلغ علی الحساب اعلامی معمول نماید.”

    منبع: رکنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *