×
×
جدیدترین‌‌ها

اندک اندک جمع مستان می رسد!

  • کد نوشته: 8255
  • اردیبهشت 30, 1400
  •  نخست نیوز – آقایان، مدیران، عزیزان، بزرگواران، صاحبان مناصب و سروران ارجمند همه و همه، هر کسی فکرش را می کردیم یا نمی کردیم شکر خدا به صحنه آمد و همین گام اول انتخابات که ثبت نام باشد چنان باشکوه برگزار شد که دلمان حسابی قرص گشت و به نتایج آن امیدوار و دلخوش. یک […]

    اندک اندک جمع مستان می رسد!

     نخست نیوز – آقایان، مدیران، عزیزان، بزرگواران، صاحبان مناصب و سروران ارجمند همه و همه، هر کسی فکرش را می کردیم یا نمی کردیم شکر خدا به صحنه آمد و همین گام اول انتخابات که ثبت نام باشد چنان باشکوه برگزار شد که دلمان حسابی قرص گشت و به نتایج آن امیدوار و دلخوش. یک نگاهی به لیست نامزدها بکنید شاید غیر از حافظ شیرازی و یکی دو نفر دیگر تمامی کسانی که این چند ماه اخیر گمان می رفت در انتخابات ثبت نام کنند، شکر خدا ورود پیدا کردند، چشم دشمنان را کور نمودند و چنان تنوری داغ کردند که نگو و نپرس. ما مردمان عادی هم در برابر ژن های خوب کاری از دستمان ساخته نیست جز اینکه یا دعا کنیم یا نفرین! پس از سویدای جان از خدای مهربان می خواهیم انشالله آن هایی که به قصد خدمت و نجات ملت از این شرایط نابسامان به صحنه آمده اند در صدر نشینند و الهی آن هایی که برای مطامع دنیا و قدرت طلبی وارد کارزار انتخاباتی شده اند قلم های پایشان بشکند و امیدشان ناامید گردد! آمین یا رب العالمین! هر کدام با کوله پشتی بزرگی از وعده های زیبای و دلنشین. خصوصاً با چند رویکرد و رفتار ویژه:

     

    اول اینکه شکر خدا تقریباً تمامی داوطلبین در هر منصب و جایگاهی که قرار دارند (حتی آن عزیزی که الان در جایگاه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته است) چنان از وضعیت موجود ناله می کنند و به آن می تازند که انگار آن ها در بروز چنین اوضاعی هرگز نقشی نداشته و اشخاص دیگری از بیگانگان بر کار سوار بوده و مملکت را خصوصاً از نظر فساد اداری و اقتصادی به اینجا رسانده اند و آن ها کلاً بی تقصیر هستند. و هیچ سخنی از پاسخگویی و مسئولیت پذیری نیست.

     

    دوم بحث کاندیدای پوششی (یا فدایی) است که خصوصاً از دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری موضوع آن بیشتر مورد توجه و استقبال احزاب و جریان های سیاسی قرار گرفته و از همین الان کاملاً مشخص است که چند نفری خودشان هرگز ادعایی برای ریاست جمهوری آینده ندارند بلکه به صورت برنامه ریزی شده جان نثار رئیس جمهور بعدی هستند و به عضویت در کابینه آینده هم رضایت کامل دارند. که البته تعداد این چند نفر بسیار بیشتر از داوطلبین واقعی است.

     

    سوم درد همیشگی انتخابات ماست. تقریباً هیچ یک از کاندیداهای محترم نتوانستند اشاره ای به کلیاتی از یک برنامه مشخص و مدون داشته باشند. به نظر می رسد باز هم همین کل کل های سیاسی و شعارگونه و هیجان انگیز ابزار اصلی رقابت های انتخاباتی است نه برنامه و هدف مدون و در شأن این جایگاه. البته کمی شاید برای این ادعا زود باشد ولی وقتی سخنان برخی مثل پادگان و دادگاه یا فلسفه بافی را مرور می کنیم گویی بیشتر رویکرد نفی دیگری است تا اثبات خویشتن.

     

    چهارم برخی با آن که از سوابق خودشان کاملاً باخبرند و حتی در وجدان بیدارشان کوچکترین احتمالی برای تأیید صلاحیت نمی بینند فقط آمده اند دوبهم زنی کنند و فضا را آلوده و تخریب نمایند. مثل آن چهره منفور کاملاً سیاسی که سال ها سابقه زندان علیه نظام دارد یا همانی که دوره ریاست جمهوری و خصوصاً سخنان و رفتارهای دور از عقل بعد مسئولیتش کاملاً شفاف است ولی وارد عرصه شده تنها با نیت برهم زدن بازی و ایجاد جنجال و مطرح کردن مجدد خود.

     

    به هر حال این دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل کارهای بر زمین مانده مثل برجام و تحریم، بی کفایتی مدیریتی و فساد اداری حاکم در کشور، طمع بیش از پیش بیگانگان و فتنه انگیزی کاملاً شفاف عده ای از خواص بسیار حساس و پیچیده است. پس ضرورت دارد مردم باهوش تر از همیشه در صحنه حاضر باشند و هرگز بازیچه این گونه رفتارهای خواص قرار نگیرند تا با برگزاری انتخابات باشکوه و انتخاب صحیح زمینه تشکیل دولتی مقتدر را فراهم نمایند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *