×
×
جدیدترین‌‌ها

با انجام این کارها در پیاده روی اربعین به بیماری عفونی و گوارشی مبتلا نمی شوید

  • کد نوشته: 76738
  • شهریور 10, 1402
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ های عفونی و گوارشی به زائران اربعین را می توانید در ادامه مطالعه می کنید.

    با انجام این کارها در پیاده روی اربعین به بیماری عفونی و گوارشی مبتلا نمی شوید

    به گزارش نخست نیوز ،فاطمه عزیزیان متخصص بیماری‌های عفونی در اربعین بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش از واجبات سفر اربعین است و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها با استفاده از ماسک به‌خصوص نوع فیلتردار آن، امکان‌پذیر است.

    وی به افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون هستند هشدار داد داروهای خود را حتما به همراه داشته باشند.

    شایعترین نوع بیماری‌ها در عراق چیست؟
    عزیزیان، بیماری های گوارشی و عفونی، بیماری‌های تنفسی و گوارشی را شایعترین نوع بیماری‌ها در عراق اعلام کرد و از بروز برخی بیماری‌های انگلی و شپش در اماکن عمومی و غیربهداشتی خبر داد.

    وی،مواردی مانند شپش به‌راحتی قابل انتقال هستند و لازم است زائران اربعین در طول سفر حتما از پتو و روبالشتی یا ملحفه مخصوص به خودشان استفاده نمایند.

    عزیزیان، استفاده از آب آشامیدنی پلمپ شده را از دیگر اقدامات لازم بهداشتی اعلام و تاکید کرد: زائران از مصرف میوه و سبزیجاتی که از نظر شستشو قابل اطمینان نیستند حتی‌الامکان خودداری کرده و شیر نجوشیده‌ای که ممکن است منجر به بیماری تب مالت شود، ننوشند.

    دکتر عزیزیان در خصوص مراقبت‌های بعد از سفر نیز به زائران هشدار داد و گفت: حداقل یک هفته تا ۱۰ روز از مواجهه مستقیم با اطرافیان خودداری نمایند زیرا بیماری‌های تنفسی به شدت مُسری هستند و در صورت امکان‌پذیر نبودن این موضوع از دیده‌بوسی و دست دادن با اشخاص خودداری نمایند.

    بیماری‌های عفونی در اربعین و مراجعه به پزشک

    وی به افرادی که دچار بیماری های تنفسی تب‌دار به‌ویژه همراه با خلط خونی، تب و لرز، سرفه، اسهال حاد و خونی همراه با درد شکم، تب به همراه سفتی گردن و سردرد، سرفه‌های پشت سر هم و سرفه‌های خلط‌دار خونی هستند توصیه کرد حتما به پزشک مراجعه نمایند و اظهار کرد: در سایر علائم ساده بیماری نیازی به مراجعه به پزشک احساس نمی شود.

    عزیزیان، در پاسخ به اینکه چه خاطره خاصی از برخورد با زائران بیمار دارید، گفت: همذات‌پنداری زائران با کاروان کربلا خیلی جالب است به طور مثال روزی زائری که پایش مرهم‌ می‌خواست به ما مراجعه کرد و از او خواستم که حتما کفش راحت و طبی بپوشد! که از مصائب حضرت زینب گفت و گریست که نه کفش راحت داشتند و نه هیچ آسایش دیگری که این جمله‌های او برای من روضه موجزی بود‌.

    وی در پایان افزود: این سفر در حقیقت بیمه عمر ما محسوب شده و برکات فراوانی از خود در زندگی ما به جا خواهد گذاشت
    منبع:بهداشت نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *