×
×
جدیدترین‌‌ها

بولسونارو هدیه گران قیمت سعودی‌ها را فروخت

  • کد نوشته: 74382
  • مرداد 22, 1402
  • پلیس برزیل گفت که رییس جمهور سابق این کشور هدیه گران قیمت شاهزاده عربستان را فروخته و در ازای آن بیش از ۷۰ هزار دلار دریافت کرده است.

    بولسونارو هدیه گران قیمت سعودی‌ها را فروخت

    به گزارش نخست نیوز ، پلیس فدرال برزیل روز جمعه گفت ژائیر بولسونارو ، رئیس جمهور سابق برزیل ، از فروش نزدیک به ۷۰ هزار دلاری دو ساعت لوکسی که در زمان ریاست جمهوری از عربستان سعودی به عنوان هدیه دریافت کرده بود، پول نقد دریافت کرده است که رسوایی جدیدی برای رهبر جناح راست افراطی این کشور به ثبت رسانده است.

    به گزارش فرانس ۲۴، روز جمعه افسران به منازل و دفاتر چندین نفر از جمله یک ژنرال چهار ستاره ارتش برزیل یورش بردند که ظاهراً در این پرونده نقش داشتند. بولسونارو هرگونه تخلفی در رابطه با این هدایا را رد کرده است.یک افسر پلیس فدرال گفت که این نیرو به دنبال مجوز برای دسترسی به اطلاعات بانکی و مالی شخصی بولسونارو است. این افسر که خواست نامش فاش نشود، گفت که پلیس فدرال از FBI درخواست کمک کرده است.

    وکلای بولسونارو در بیانیه‌ای اعلام کردند که او به قوه قضاییه برزیل اجازه دسترسی به سوابق بانکی وی را می‌دهد. در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور بولسونارو هرگز دارایی‌های عمومی را اختلاس نکرده است.

    برزیل از اتباع خود که با هواپیما از خارج وارد این کشور می‌شوند می‌خواهد کالا‌هایی به ارزش بیش از ۱۰۰۰ دلار را اظهار کنند و برای هر مبلغی که بالاتر از این باشد، مالیاتی معادل ۵۰ درصد ارزش آن‌ها وضع می‌کند. این جواهرات اگر هدیه عربستان سعودی به برزیل بوده از مالیات معاف می‌شد، اما بولسونارو آن‌ها را برای خود نگه داشته و هیچ مالیاتی هم بابت آن‌ها نپرداخته است. حالا پلیس می‌گوید: مبلغ به دست آمده از این فروش‌ها به پول نقد تبدیل و سپس از طریق افراد متوسط و بدون ورود به سیستم بانکی رسمی به دارایی‌های شخصی رئیس جمهور سابق تبدیل شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *