×
×
جدیدترین‌‌ها

دمای بحرانی برای انسان چقدر است؟

  • کد نوشته: 72133
  • مرداد 2, 1402
  • دانشمندان به‌طور پیوسته در حال ساختن تصویری درباره چگونگی واکنش بدن به فشار گرمایی، میزان سازگاری بدن با آن، محدودیت‌های این سازگاری‌ها و مهم‌تر از همه، تنوع واکنش‌ها بین افراد هستند.

    دمای بحرانی برای انسان چقدر است؟

    به گزارش نخست نیوز ،ضمیمه دانش روزنامه اطلاعات نوشت: پروفسور «لوئیس هالزی» و گروهش در دانشگاه روهمپتون (Roehampton) در بریتانیا مشخص کرده‌اند که یک دمای بالای بحرانی (UCT) برای انسان وجود دارد و احتمالاً بین ۴۰ درجه سانتی‌گراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) است.

    اکنون تحقیقات بیشتری برای توضیح این افزایش مصرف انرژی متابولیک در دماهای بالا در حال انجام است.

    میزان متابولیسم در حالت استراحت، معیاری است که نشان می‌دهد بدن انسان چقدر انرژی مصرف می‌کند تا به حیاتش ادامه دهد. این میزان، زمانی که افراد در معرض شرایط گرم و مرطوب قرار می‌گیرند، می‌تواند بیشتر شود. درک دمایی که در آن نرخ متابولیسم انسان شروع به افزایش می‌کند و این که چگونه بین افراد مختلف، متفاوت است، می‌تواند پیامدهایی برای شرایط کاری، ورزشی، پزشکی و سفرهای بین‌المللی داشته‌باشد.تغییرات قابل ‌توجهی در واکنش‌های عملکرد قلب به گرما بین گروه‌های مختلف انسانی وجود دارد که بارزترین آن‌ها بین دو جنس است. یعنی به طور متوسط، مردان و زنان تفاوت‌های کلیدی در واکنش‌های قلبی عروقی خود به گرما نشان می‌دهند.

    دانشمندان به‌طور پیوسته در حال ساختن تصویری درباره چگونگی واکنش بدن به فشار گرمایی، میزان سازگاری بدن با آن، محدودیت‌های این سازگاری‌‌ها و مهم‌تر از همه، تنوع واکنش‌‌ها بین افراد هستند. در دنیایی که در حال گرم‌شدن است، این دانش، ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *