×
×
جدیدترین‌‌ها

حزب رفاه ملی افغانستان؛
شورای امنیت به موضوع نسل کشی شیعیان افغانستان توجه کند

  • کد نوشته: 7104
  • اردیبهشت 20, 1400
  • حزب رفاه ملی افغانستان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز شنبه کابل، خواستار توجه شورای امنیت سازمان ملل متحد به وضعیت شیعیان افغانستان شد.
    شورای امنیت به موضوع نسل کشی شیعیان افغانستان توجه کند

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز، حزب رفاه ملی افغانستان در بیانیه ای که برای انتشار در اختیار خبرگزاری نخست نیوز قرار گرفته این حمله وحشیانه و تروریستی را به شدت محکوم کرده و آن را توطئه ای از پیش تعیین شده از سوی گروه‌های افراطی و وهابی می‌داند.

    در این بیانیه آمده است: گرچه طالبان این فاجعه را به عهده نگرفته ولی قرائن و شواهد حاکی از آن است که این فاجعه غیرانسانی کار طالبان و گروه های افراطی و وابسته به پاکستان و کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی است.

    در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از معلمان و دانش آموزان مدرسه سیدالشهداء غرب کابل را یک فاجعه ملی می‌داند. حزب رفاه ملی افغانستان این حمله ددمنشانه را پرسش‌برانگیز و غیرقابل توجیه می‌داند و از نیروهای امنیتی خواهان پاسخ‌گویی شفاف به این حادثه می‌باشد که چه دست‌های مرئی و نامرئی در پشت این قضیه دخیل هستند.

    حزب رفاه ملی افغانستان در بیانیه خود از شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجامع جهانی می‌خواهد به منظور جلوگیری از وقوع نسل کشی و فاجعه‌ای غیر انسانی دیگر نسبت به شیعیان افغانستان توجه بیشتری نموده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

    کد خبر 5208450

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *