×
×
جدیدترین‌‌ها

تحقیقات دولت فرانسه درباره تصاویر هیتلری ماکرون

  • کد نوشته: 67340
  • اردیبهشت 31, 1402
  • خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر دادستان عمومی شهر اوینیون گزارش داد، مقامات این شهر فرانسه تحقیقاتی را پیرامون پوسترهای نصب‌شده در شهر که امانوئل ماکرون را به آدولف هیتلر تشبیه کرده، شروع کرده‌اند.
    تحقیقات دولت فرانسه درباره تصاویر هیتلری ماکرون

     

    به گزارش نخست نیوز ، طبق اطلاعیه مقامات فرانسوی، “اشخاص خاطی” با دو ماه زندان و یک جریمه نقدی به ارزش ۷۵۰۰ یورو (۸۱۱۰ دلار) به دلیل «تحریک شورش» و همچنین با جریمه دیگری به ارزش ۱۲ هزار یورو (۱۲ هزار و ۹۸۰ دلار) به خاطر «توهین به رئیس‌جمهور» مواجه خواهند شد.

    طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، در این پوسترها جمله‌ای از مهاتما گاندی، رهبر استقلال هند درباره “وظیفه مقدس” نافرمانی مدنی علیه کشوری “فاسد و بی‌قانون” نوشته شده است.

    این پوسترها براساس بازنشر یک دیوار نگاره‌ای است که ماه گذشته میلادی توسط یک هنرمند گرافیتی محلی در شهر اوینیون نقاشی شد اما فورا به درخواست مقامات محلی تخریب شد.

    در سال ۲۰۲۱، صاحب یک بیلبورد به‌دلیل آنکه ماکرون را در اعتراض به محدودیت‌های کووید-۱۹ شبیه به هیتلر نقاشی کرده بود، ۱۰ هزار یورو (۱۰ هزار و ۸۲۰ دلار) جریمه شد.

    مدتهاست معترضان فرانسوی در اعتراض به قانون دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سالگی، در شهرهای مختلف این کشور دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند. همچنین استفاده از ماده ۴۹.۳ قانون اساسی فرانسه به شدت مورد انتقاد مخالفان قرار گرفت.

    ماده ۴۹.۳ از قانون اساسی فرانسه به دولت اجازه می‌دهد که در مواردی خاص، خیلی فوری و بدون رای پارلمان، لایحه‌ای را به تصویب درآورد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *