×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب بن گویر

  • کد نوشته: 66807
  • اردیبهشت 25, 1402
  • وزارت خارجه فلسطین ضمن محکومیت اظهارات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، موضعگیری آشکار کشورها و جامعه جهانی نسبت به او و نیز صدور حکم بازداشتش از سوی دیوان کیفری بین‌المللی را خواستار شد.
    درخواست فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب بن گویر

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری «معا»ی فلسطین، وزارت خارجه فلسطین اظهارات تحریک‌آمیز ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و چهره فاشیستی را که با کوبیدن بر طبل جنگ، به ترورهای بیشتر در کرانه باختری تشویق کرده و خواستار آغاز جنگی خونین در این منطقه همانند نوار غزه شد، محکوم کردند.

    این وزارتخانه در ادامه اظهارات بن گویر را به منزله کسب اجازه برای قتل شهروندان فلسطینی دانست و تاکید کرد، فراخوان‌ها برای تنش نظامی بی‌دلیل نشان‌دهنده رویکرد استعماری و توسعه‌طلبانه‌ای جهت نهادینه‌سازی روند تدریجی الحاق کرانه باختری و تلاشی برای در هم شکستن زنجیره مقاومت و پایداری و دفاع از خود در میان فلسطینی‌ها است.

    این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، فراخوان‌های فاشیستی و نژادپرستانه بن گویر در واقع فراخوان برای تقویت و توسعه پاکسازی نژادی و کشتن تعداد زیادی از شهروندان در کرانه باختری جهت فراهم کردن مقدمات جایگزینی آنها با شهرک‌نشین‌ها است. هدف از هرگونه عملیات نظامی احتمالی در کرانه باختری اگر قتل، ویرانی، ریختن خون‌ها، تخریب خانه‌ها، ترساندن ساکنان، تخریب، گرفتن حق زندگی، نقض قوانین بین‌المللی، عینیت‌بخشی به اشغالگری، شهرک‌سازی و آپارتاید نیست، پس چیست؟

    وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز اعلام کرد، درخواست بن‌گویر برای توسعه دایره ترورها نشان می‌دهد که این درخواست آنگونه که ادعا می‌کنند، بخشی از سیاست حق دفاع از خود نیست بلکه برای ترساندن شهروندان فلسطینی و سوق دادن آنها به سوی تسلیم شدن از یک سو و از سوی دیگر برای گسترش خرابی‌، ویرانی و آشوب است تا طرف اسرائیلی بتواند تمامی امکانات نظامی و برتری خود را در تمامی سطوح جنگ علیه مردم ما به کار گرفته و از این شرایط و مردم ما به عنوان میدان و اهدافی برای تمرین استفاده کرده و تلاش کند هر چه زودتر آن را فیصله دهد تا اجرای طرح‌های خود را برای کنترل بر مساحت بیشتری از سرزمین ما با کمترین تعداد ممکن از ساکنانش تسهیل کند.

    وزارت خارجه فلسطین همچنین از کشورها و جامعه جهانی خواست موضعگیری صریح و آشکاری را نسبت به این وزیر فاشیست در پیش گرفته و او را تحریم کرده و تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

    این وزارتخانه در پایان نیز از دیوان کیفری بین‌المللی خواست حکم احضار و بازداشت بن گویر را صادر کند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *