×
×
جدیدترین‌‌ها

حرف وزیر ، حرف مردم!

  • کد نوشته: 52000
  • آبان 5, 1401
  • به حرف وزیر بهداشت توجه کنید که فرموده: با فروکش کردن کرونا در سال جاری و عدم استفاده مردم از ماسک و بازگشایی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش‌یافته‌ است.
    حرف وزیر ، حرف مردم!

    نخست نیوز : در فصل سرد آنفلوانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می‌کند؛ اما طی دو سال اخیر به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به آنفلوانزا کم بوده است.

    توصیه بنده به افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند و نیز سالمندان این است که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

    کسی که مبتلابه آنفلوانزا و سرماخوردگی شده حتماً از حضور در اماکن پرجمعیت و ارتباط با دیگران خودداری کند و با استراحت و خوردن مایعات گرم به درمان بیماری بپردازند./ایرنا.

    آقای وزیر حرف‌های خوبی می‌زنی اما خودتان تابه‌حال دست‌به‌جیب شده‌اید و آیا برای خرید واکسن آنفلوانزا به داروخانه‌ها رفته‌اید؟

    خبرداری قیمت این نوع واکسن چقدر است؟ می‌دانی طبقه متوسط و فقیر جامعه توان خرید چنین واکسنی را ندارند؟می‌دانی آن‌ها زیر بار مخارج زندگی مانده‌اند چه برسد به اینکه بخواهند برای یک خانواده چهار یا پنج نفره واکسن بخرند؟

    توصیه جنابعالی خیلی خوب است اما نه برای قشر متوسط و محروم جامعه.

    به نظر می‌رسد شما دستی در مخارج زندگی ندارید چراکه اگر داشتید چنین توصیه‌ای نمی‌کردی و هم اینکه قیمت چنین دارویی را پایین می‌آوردی تا همگان قدرت و توان خریدش را داشته باشند.

    خواهشا دفعه بعد برای ارائه نظر و حرف زدن کمی دقت کنید!!

    در ادامه به این خبر هم توجه کنید.

    به گزارش برنا؛ سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای ۴ ظرفیتی واردشده و برای گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار و مشاغل حساس به‌صورت رایگان تزریق خواهد شد.

    او افزود: ۴۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای ۳ ظرفیتی هم در داروخانه‌های خصوصی توزیع‌شده تا هرکسی که نیاز داشته باشد مراجعه کند و می‌تواند با مبلغ ۱۵۵ هزار تومان آن را تهیه کند.

    * به‌هرحال از این عزیزان مسوول می‌خواهیم بجای حرف زدن و قیمت‌گذاری و… بیشتر به فکر جیب مردم باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *