×
×
جدیدترین‌‌ها

حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم اما مخالف تحریم هستیم

  • کد نوشته: 39179
  • فروردین 31, 1401
  • وزیر اقتصاد برزیل گفت، کشورش به صورت واضح حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند اما مخالف تحریم‌های اقتصادی علیه مسکوست.
    حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم اما مخالف تحریم هستیم

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی پائولو گدس، وزیر اقتصاد برزیل نشان می‌دهد که این کشور اقدامی قاطع در قبال روسیه که عضوی از بریکس است، اتخاذ نمی‌کند.

    وی در جریان نشستی آنلاین از سوی اندیشکده مرکز مطالعات بین استراتژیک و بین‌الملل گفت: روسیه را نباید از نهادهای چند ملیتی مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بیرون انداخت چون این مساله باعث از بین رفتن ارتباطات شده و مشابه جنگ اقتصادی است.

    این مقام ارشد برزیلی همچنین ادامه داد: دولت برزیل مخالف جنگ و تحریم است. ما به آتش بس سریع و لغو تحریم‌ها رای می‌دهیم.

    روسیه از برزیل خواسته تا از این کشور در صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و گروه ۲۰ حمایت کند تا بتواند با تحریم‌های شدید از سوی غرب که از زمان حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با آنها روبرو شده، مقابله کند.

    با وجود اختلالات در سیستم انرژی و تامین غذای جهانی در پی درگیری در شرق اروپا، وزیر اقتصاد برزیل بار دیگر تاکید کرد که کشورش عامل کلیدی در تضمین امنیت هر دو بازار است.

    به گفته این وزیر برزیلی، زمان بندی برای عضویت این کشور در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و توافق تجاری بین مرکوسور و اتحادیه اروپا در حال تکمیل شدن است در غیراینصورت، برزیل صادراتش را به آسیا و خاورمیانه افزایش می‌دهد.

    اتحادیه اروپا و بلوک آمریکای جنوبی مرکوسور در ۲۰۱۹ بر روی یک بسته تجارت آزاد توافق کردند اما این بسته هنوز امضا نشده است. برخی از کشورهای اروپایی این توافق را به دلیل اینکه دولت ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل ضعیف عمل می‌کند، زیر سوال برده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *