×
×
جدیدترین‌‌ها

یک مشاور امور مهاجرتی بیان کرد؛
پزشکان عمومی بالاترین میزان مهاجرت را دارند

  • کد نوشته: 38708
  • فروردین 25, 1401
  • ماجرای مهاجرت از دیرباز همیشه محل بحث و صحبت بوده، چه اینکه آن‌هایی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند برای خود دلایل قانع‌کننده‌ای دارند و چه کسانی که نمی‌توانند به دلایلی از وطن خود کوچ کنند.
    پزشکان عمومی بالاترین میزان مهاجرت را دارند

    نخست نیوز: ماجرا هم مختص ایران نیست، در بسیاری از کشورهای جهان، افراد مختلف تصمیم به تغییر محل زندگی خود می‌گیرند، از کشوری به کشور دیگر یا از شهری به شهر دیگر. همین کشور ما حتی سالیانه میزبان هزاران مهاجری است که از کشورهای همسایه وارد می‌شوند، کسانی که تصور می‌کنند ایران با تمام مشکلاتش برای آن‌ها مأمن مناسب‌تری برای زندگی است.
    با تمام این‌ها مهاجرت آدم‌های تحصیل‌کرده، تاثیرگذار و موفق کشورها برایشان نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود، با مهاجرت هر پزشک، مهندس یا تحصیلکرده‌ای بخش مهمی از داشته‌های یک کشور از آن خارج می‌شود و این خروج سرمایه ارزشمند انسانی اصلاً برای سیستم دیپلماسی یک کشور خوشایند نیست.
    حالا اما یک مشاور امور مهاجرتی تایید می‌کند که مهاجرت در بین افراد تحصیلکرده هم دسته‌بندی خاص خودش را دارد، به طوری که پزشکان عمومی بالاترین میزان مهاجرت را در میان سایر گروه‌های پزشکی دارند.
    «رامین میرزادگان» در این‌باره می‌گوید: یکی از دلایل مهم تصمیم به مهاجرت پزشکان عمومی این است که آن‌ها کم‌درآمدترین‌ گروه پزشکی‌ هستند.
    او می‌گوید: کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان، استرالیا و نیوزیلند، دانمارک، سوئد و نروژ در کنار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت پزشکان‌ به شمار می‌روند.
    میرزادگان که از متخصصین و مشاورین امور مهاجرتی است و سال‌ها در این‌باره مطالعه و تحقیق داشته است، درباره میزان درآمد پزشکان در این‌گونه کشورها می‌گوید: به استناد اطلاعات منتشر شده از میزان درآمد این کشورها، برای نمونه، کمترین حقوق سالانه برای یک پزشک در سال‌های اولیه کار در کانادا، ۱۲۴ هزار دلار است.
    این کارشناس می‌گوید: به این‌ها اضافه کنید که کشورهای فوق آپشن‌های خاصی به پزشکان ارائه می‌دهد که آن‌ها به راحتی می‌توانند به بیش از یکصد کشور دنیا سفر کنند.
    رامین میرزادگان به نکته جالبی درباره کشور قطر اشاره کرده و می‌گوید: با نزدیک شدن به ایام جام جهانی، کشور قطر در تدارک چیدمان تیم بزرگ پزشکی برای این رویداد مهم جهانی است و استقبال بی‌نظیری از پزشکان به عمل می‌آورد و این مسأله باعث شده، بیش از پیش پزشکان به کشور قطر روی خوش نشان دهند.
    این متخصص و مشاور امور مهاجرتی درباره آینده کشورمان می‌گوید: طبیعتاً به مرور زمان در این رابطه کشور دچار مشکل خواهد شد و به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی در آینده در بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، مثل داخلی، بیهوشی، کودکان، فوق‌تخصص جراحی اطفال و جراحی قلب و فوق تخصص کلیه، کشور با کمبود مواجه می‌شود.
    رامین میرزادگان با بررسی شرایط درمانی در امریکا می‌گوید: نزدیک به ۵۰درصد پزشکان آموزش‌دیده خارجی در آمریکا، از کشورهای آسیایی مثل هند، فیلیپین و پاکستان مهاجرت کرده‌اند. بررسی دلایل مهاجرت پزشکان در دنیا نشان می‌دهد حقوق بالا، کیفیت آموزش، رضایت شغلی، شیوه بهتر زندگی، فرصت‌های شغلی بیشتر و… مهم‌ترین علت مهاجرت این گروه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *