×
×
جدیدترین‌‌ها

کانادا و ایالات متحده از شهروندانشان خواستند هائیتی را ترک کنند

  • کد نوشته: 24457
  • آبان 22, 1400
  • کانادا و ایالات متحده از شهروندان خود خواستند که هائیتی را در بحبوحه تشدید آشفتگی ترک کنند.
    کانادا و ایالات متحده از شهروندانشان خواستند هائیتی را ترک کنند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از CBC NEWS، دولت‌های ایالات متحده و کانادا از شهروندان خود می خواهند که هائیتی را به دلیل تشدید ناامنی در این کشور و کمبود شدید سوخت که بیمارستان ها، مدارس و بانک‌ها را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده پمپ بنزین‌ها از روز پنجشنبه بسته بمانند، ترک کنند.
    هشدار نادر وزارت امور خارجه ایالات متحده در حالی است که دولت و پلیس هائیتی در تلاش برای کنترل باندهایی هستند که پایانه‌های توزیع سوخت را برای چندین هفته مسدود کرده‌اند.
    وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد: کمبود گسترده سوخت ممکن است خدمات ضروری را در مواقع اضطراری محدود کند، از جمله دسترسی به بانک‌ها، انتقال پول، مراقبت‌های فوری پزشکی، اینترنت و مخابرات، و حمل‌ونقل عمومی و خصوصی. همچنین اگر امکانات تجاری در دسترس نباشد، بعید است سفارت ایالات متحده بتواند به شهروندان آمریکایی در هائیتی برای خروج کمک کند.
    کانادا نیز روز چهارشنبه هشدار مشابهی صادر کرد: اگر در هائیتی هستید و حضور شما ضروری نیست، در صورتی که می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید، آنجا را ترک کنید.
    وزارت خارجه کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که به طور موقت کارمندان غیر ضروری کانادایی و خانواده کارکنان سفارت کانادا را از این کشور خارج می کند.
    در این بیانیه آمده است: ایمنی کانادایی‌ها بالاترین اولویت ما در همه زمان‌ها است و به همین منظور سفارت ما در پورتو پرنس باز می‌ماند.
    این هشدارها در حالی است که مقامات ایالات متحده و هائیتی در تلاش برای آزادی ۱۷ مبلغ مسیحی آمریکا هستند که در ۱۶ اکتبر ربوده شدند. در این گروه پنج کودک، ۱۶ شهروند آمریکایی و یک کانادایی وجود دارد. راننده اهل هائیتی آنها نیز ربوده شده است.
    روز سه‌شنبه، مقامات ارشد دولت هائیتی طی یک کنفرانس خبری به کمبود گسترده سوخت اذعان کردند و گفتند که برای حل این وضعیت تلاش می‌کنند، اگرچه جزئیاتی ارائه نکردند.
    انولد جوزف، وزیر دفاع، گفت که دولت در حال بررسی این موضوع است که چرا ۳۰ مخزن سوخت ارسال شده به منطقه جنوبی هائیتی مفقود شده است، و افزود که او مشاهده کرده است که بنزین در بازار سیاه فروخته می شود.
    علاوه بر این، روزنامه Le Nouvelliste اخیرا گزارش داد که رانندگان کامیون و کامیون‌های سوخت ربوده شده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *