×
×
جدیدترین‌‌ها

اعلام همبستگی مجلس شورای یمن با وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه ائتلاف سعودی

  • کد نوشته: 23062
  • آبان 7, 1400
  • مجلس شورای یمن ضمن تمجید از موضع شجاعانه وزیر اطلاع رسانی لبنان در دفاع از مظلومیت ملت یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی گفت که رسانه‌های آزاد در برابر شنیع‌ترین تجاوز تاریخ معاصر سکوت نکنند.
    اعلام همبستگی مجلس شورای یمن با وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه ائتلاف سعودی

    به گزارش نخست نیوز ، مجلس شورای یمن در صنعاء موضع شجاعانه و آزادانه جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در دفاع از ملت مظلوم یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی را ستود.

    به گزارش خبرگزاری یمنی سبا، ریاست مجلس شورای یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله سازمان یافته رسانه‌های وفادار به ائتلاف آمریکایی-سعودی علیه جرح قرداحی روزنامه‌نگار بزرگ به دلیل موضع او در رد تداوم جنگ ناعادلانه علیه مردم یمن را محکوم می‌کنیم.

    در این بیانیه آمده است: اظهارات قرداحی ناشی از انسانیت و غیرت عربی وی نسبت به مردم مظلوم یمن است و بر خلاف جوسازی عده‌ای که در صف حامیان متجاوزان هستند، هیچ توهینی به کسی شمرده نمی‌شود.

    ریاست مجلس شورای یمن همچنین بر همبستگی کامل این کشور با وزیر اطلاع رسانی لبنان در برابر رفتار بوق‌های رسانه‌ای وابسته به پول عربستان سعودی تاکید کرد.

    در این بیانیه از صاحبان قلم‌های آزاد در جهان خواسته شده است در کنار جرج قرداحی ایستاده و دیدگاه آزادانه خود را در حمایت از ملت یمن در برابر شنیع‌ترین تجاوز تاریخ معاصر و در سایه سکوت شرم آور جامعه بین المللی بیان دارند.

    مجلس شورای یمن بر اهمیت اقدام رسانه‌های آزاد برای دفاع از مظلومیت ملت‌های عربی تاکید کرد، به خصوص که امت عربی در سایه سبقت رژیم هایشان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد و این روند سازش بر مسائل امت و در راس آن آرمان فلسطین تاثیر منفی داشته است.

    تنش‌ها میان سعودی‌ها و لبنان پس از آن افزایش یافت که نقل قولی از وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن منتشر شد.

    جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از ورود به کابینه «نجیب میقاتی» یک مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی بوده است که در برنامه‌ای تلویزیونی معروف به «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرده بود.

    وی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

    در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

    با این حال، قرداحی در واکنش به این حملات رسانه‌ای گفت که به هیچ وجه قصد اهانت به عربستان سعودی و امارات را نداشته است.

    وی تصریح کرد: «این مصاحبه در پنجم آگوست گذشته یعنی یک ماه قبل از تعیین من به عنوان وزیر در دولت نخست‌وزیر “نجیب میقاتی” انجام شده است».

    پس از آن، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از «موضع شجاعانه و شرافتمندانه وزیر اطلاع رسانی در دفاع از ملت مظلوم یمن» قدردانی کرد.

    در بیانیه حزب‌الله آمده بود: «به صورت قاطع هر گونه درخواست برای برکناری قرداحی یا مجبور کردن وی به استعفا را رد می‌کنیم».

    این جنبش تأکید کرد، چنین درخواستهایی، تجاوزی آشکار به کرامت و حاکمیت لبنان است.

    عربستان سعودی نیز امروز جمعه به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کرده و واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور را نیز متوقف کرد. عربستان سعودی همچنین سفیر خود در بیروت را فراخوانده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *