×
×
جدیدترین‌‌ها

نایب رییس فدراسیون جهانی کشتی با چوخه خبر داد:
پایگاه آسیایی چوخه کاران در قوچان

  • کد نوشته: 22973
  • آبان 6, 1400
  • فدراسیون آسیایی کشتی با چوخه به مرکزیت شهرستان قوچان استقرار پیدا می‌کند.
    پایگاه آسیایی چوخه کاران در قوچان

    نخست نیوز مجید خروشی  نایب رییس فدراسیون جهانی کشتی با چوخه با اعلام این خبر گفت: درصورتی‌که بستر و زیرساخت‌های شهرستان قوچان که مهد کشتی چوخه می‌باشد فراهم شود این وعده را می‌دهم که بنیان و فدراسیون آسیایی کشتی با چوخه را در قوچان پایه‌ریزی کنیم .

    فرشاد شادکام افزود: کشتی با چوخه با تلاش و زحمات فرشید مسعودی توانست مجوز جهانی‌شدن را اخذ کند و به‌عنوان فدراسیون مستقل جهانی فعالیت خود را زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی(فیلا) آغاز کند.حرکتی که سال‌ها در انتظار آن بودیم و در این در حالی است که هنوز در ایران ما فدراسیون مستقل کشتی با چوخه نداریم بزرگترین ضعفی که در مدیریت ورزش ما موج می‌زند. امیدواریم با روی کار آمدن سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان که خود از دردمندان ورزش است شاهد ظهور فدراسیون مستقل کشتی با چوخه در ایران باشیم و ما نیز بدون هیچ منتی برای اعتلای این ورزش تلاش خواهیم کرد.

    مدرس دانشگاه تربیت‌بدنی  در پاسخ به این سوال برخی از کشورهای آسیایی در ثبت ورزش‌های سنتی خود پیش‌قدم شده‌اند و رشته‌های مانند آلیش،کوراش را به ثبت رسانده و مسابقات جهانی برگزار می‌کنند و ما هنوز نتوانسته‌ایم به نحو احسن از ظرفیت و پتانسیل کشتی با چوخه دفاع کنیم؟ گفت: متاسفانه ما در استان پنج گود معتبر و باارزش کشتی با چوخه داریم و همه متولیان آن به‌جای وحدت،تعامل و همفکری زیرآب همدیگر را می‌زنند و هیچ‌گونه تلاشی برای توسعه و معرفی و ورزش سنتی که در فرهنگ ما تنیده شده است نمی‌کنند.

    وی اضافه کرد: بسیاری از قهرمانان کشتی،جودو و کوراش ما از کشتی با چوخه شروع کرده اند و صاحب عنوان شده انداما به دلیل حمایت نشدن این رشته ورزشی سنتی را رها کرده اند.

    شادکام که به عنوان نایب رییس جهانی کشتی با چوخه فعالیت گسترده‌ای را برای معرفی این رشته ورزشی  در جهان برداشته است می‌گوید: مافیای کشتی با چوخه مانع پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی شده‌اند که امیدوارم بتوانیم افکار و اندیشه‌های منفی را از میان برداریم و همگی در جهت اعتلای این رشته ورزشی کوشا باشیم و در این راستا مدیران ورزش استان و اعضای شورای شهر می‌توانند راهگشای توسعه این ر شته ورزشی باشند که هم‌اکنون به‌عنوان کمیته‌ای زیر نظر فدراسیون ورزش‌های روستایی،بومی و محلی فعالیت می‌کند .

    کسب عنوان سومی جهان در کوراش

    وی که به همراه کشتی کاران کوراش در سال‌های 2017 و 2018 به مقام سوم جهان دست یافت ادامه داد: برخی از متولیان که در پست‌های کلیدی در ورزش حضور دارند متاسفانه با علم روز ورزش ،قوانین و مقررات جهان کشتی سنتی و چوخه آشنا نیستند و این امر سبب شده که در جهان متضرر شویم .

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *