×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
مدعی‌العمومی هست آیا؟!

  • کد نوشته: 12387
  • تیر 10, 1400
  •  نخست نیوز – با پایان بازی‌های تیم ملی بازار یورو 2020 داغ است و صحنه‌های جذاب فوتبال اروپا نشان می‌دهد فوتبال ما در کجا قرار دارد. این را داشته باشید تا در بندهای بعد به شما بگویم در کجا ایستاده‌ایم. * بالاخره بعد از کش و قوس زیاد اسکوچیچ قرار است تیم ملی ما را […]

    مدعی‌العمومی هست آیا؟!

     نخست نیوز – با پایان بازی‌های تیم ملی بازار یورو 2020 داغ است و صحنه‌های جذاب فوتبال اروپا نشان می‌دهد فوتبال ما در کجا قرار دارد. این را داشته باشید تا در بندهای بعد به شما بگویم در کجا ایستاده‌ایم.

    *

    بالاخره بعد از کش و قوس زیاد اسکوچیچ قرار است تیم ملی ما را در مقدماتی جام جهانی هدایت کند و ظاهرا پروژه بازگشت کارلوس کی‌روش ناکام ماند. این فعل و انفعال باعث شد تمرکز تیم ملی روی مربی‌ای قرار بگیرد که به دنبال پروپاگاندای رسانه‌ای بیهوده نیست و می‌خواهد بدون حاشیه کار کند. از جهت دیگر این کار الگویی بود برای بعضی از کسانی که نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند. اسکوچیچ برای ما کار کرده است. عرق ریخته است و در سکوت نتیجه گرفته است. نه مثل بعضی‌ها که داد و هوار کرده‌اند و نتیجه هم نگرفته‌اند. رفتن اسکوچیچ قطعا ناسپاسی بزرگی بود که برای نسل‌های بعد به عنوان نقطه تاریک از آن یاد می‌شد، که خدا رو شکر این اتفاق نیفتاد.

    *

    فرهاد مجیدی در شرایط بغرنجی قرار گرفته است. از طرفی نمی‌خواهد کم بیاورد، از طرف دیگر برای ماندن دارد باج‌هایی می‌دهد که اصلا وظیفه‌اش نیستو مثلا پاداش برد به بازیکنانش می‌دهد.خب چرا؟ فقط به این دلیل که باشگاه این کار را انجام نمی‌دهد؟ خب اگر مربی بعدی نتوانست اینجوری پاداش بدهد چه اتفاقی می‌افتد؟ خلاصه که بد وضعیتی شده است مربی‌گری استقلال.

    *

    برسیم به نکته‌ای که در شروع یادداشت نوشتم. اینکه بگویم کجا ایستاده‌ایم. باید در کمال ناامیدی به شما بگویم جای خوبی نایستاده‌ایم. حالا ماجرا چیست؟ پرسچولیس مس رفسنجان را با گل مهدی عبدی برد. یک استپ سینه کرد و توپ را انداخت جلوی پای خودش و با یک ضربه توپ را فرستاد ته تور. صحنه جوری بود که تصور می‌شد قبل از اینکه توپ جلوی پایش بیفتد به دستش خورده است. تصاویر کمی ناواضح بود اما با چند بار بازبینی کاملا درست بودن گل قابل تشخیص بود. نکته اصلی ماجرا این بود که سه بازیکن مس در فاصله یک متری عبدی بودندو داور خط هم مستقیم چشمش به عبدی بود و پرچم نزد.خیلی زود معلوم شد گل درست بوده و ماجرا به ظاهر حل شد. دو روز بعد از بازی پرسپولیس، رقیبش سپاهان با فولاد در اهواز بازی داشت و صفر صفر مساوی کرد و دو امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد. حرف اصلی من با گزاره اینکه جای خوبی در فوتبال نایستاده‌ایم، ناظر بر روشی است که میخاهم خدمتتان عرض کنم. بازی سپاهان و فولاد را تلویزیون اصفهان و مشخصا باشگاه سپاهان مستقیم پخش کرد و با حضور کارشناس‌ها درباره کیفیت بازی بحث شد. در این زمان بود که اتفاق عجیبی افتاد. کارشناس(!) تلویزیون اصفهان با رجز خواندن برای پرسپولیس دقیقا عنوان کرد«پرسپولیس با گل “مردود” به صدر رسیده است و “زیاد نرو بالا، می‌افتی از اون بالا!”» و اینکه اگر داوران اشتباهات ناخواسته برای پرسپولیس انجام ندهند سپاهان قهرمان می‌شود. سوال من این است که این جملات آیا مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟ آن‌هایی که به اتوبوس پرسپولیس نارنجک زده‌اند آیا با شنیدن این جملات غیر مسئولانه طبیعی نیست این بار با خمپاره به استقبال پرسپولیس در اصفهان بروند؟ واقعا مسئول این حجم بی‌مبالاتی کلامی برای تهییج تماشاگر بر عهده کیست؟ واقعا این کشور مدعی‌العموم ندارد؟ کسی نیست گوش این آدم ناحسابی را بپیچد که این لاطائلات چیست که به خورد تماشاگر می‌دهی؟ خوب یا بد هوادار فوتبال ایران گوش و چشمش به دهان همین آدم‌هاست. برای همین می‌گویم جای خوبی نایستاده‌ایم، چون نمی‌توانیم بهتر بودن دیگری را ببینیم. هر زمان توانستیم ببینیم یک تیم دیگر برنده می‌شود و برایش دست زدیم و به جای نق و غر تلاشمان را بیشتر کردیم که دفعه بعدما برنده باشیم اولین قدم درست شدن اوضاع را برداشته‌ایم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *