×
×
جدیدترین‌‌ها

از شاندیز تا کویت با فوتسال

  • کد نوشته: 100480
  • خرداد 24, 1403
  • شناسنامه فوتسال خراسان رضوی و شاید بتوانیم بگوییم ایران ، نام حمید شاندیزی را در صفحه مشخصات خود ثبت کرده است.
    از شاندیز تا کویت با فوتسال

    نخست نیوز، غلامرضا تدینی راد_بیست و هشتم آبان ۱۳۵۶ کودکی در مشهد دیده به جهان گشود. نامش را حمید گذاشتند. در خیابان یازدهم کوی کارگران محله نخریسی قد کشید و بزرگ شد.

    پدرش اتوبوس داشت و از مرام و معرفت،  اسم و رسم دار بود .

    حمید ۱۴ ساله شده بود که پدرش را از دست داد. او و ۲ برادر بزرگش سخت کار می‌کردند تا اخمی بر چهره نازنین مادر نبینند.

    حمید پسری فعال بود. کنار کار به درس خود نیز اهمیت می‌داد. برادرانش زیاد موافق نبودند دنبال فوتبال برود. اما هر موقعیتی  دست می‌داد فوتبال بازی می‌کرد.

    سال ۱۳۷۵ جوان رعنا و خوش قامت عازم سربازی شد. در تیم فجر سپاه فوتبال را دنبال کرد. بعد سربازی با تیم پیام قرارداد بست. سال دوم هم  به تیم ملی دعوت شد. بازی در تیم ملی فوتسال را سال ۷۹ تجربه کرد. سال ۱۳۸۰ فوتبال و فوتسال تفکیک شدند. روایت خاطرات حاکی از آن است حمید شاندیزی فوتسال را به مشهد آورد و سال‌های سال در تیم ملی و باشگاهی زحمات زیادی را برای کارگردانی این رشته ورزشی  به دوش کشید. اولین مربی بازیکن تیم ملی فوتسال بود.  یعنی سال ۸۵ در یک تیم بازی می‌کرد و جای دیگر مربی بود.

    اولین ملی‌پوش فوتسال و سرمربی فوتسال خراسان رضوی از سال ۱۳۸۷ به طور میدانی از ورزش فاصله گرفت. شاید انتظارات و توقعاتی داشت که باید ارج گذاری می‌شد. پس از ۶ سال این ورزشکار حرفه‌ای و ورزیده ، مربی تیم ملی «جوانان و امید» و دو سال بعد نیز سرمربی شد. آقای فوتسال  بعد از آن عازم عراق شد تا در نقش هدایت و استعدادیابی فوتسال برای تیم ملی این کشور نقش آفرین باشد. از عراق به کویت رفت و دستیار ناظم الشریعه در کویت شد.

    ارادت زلال قلبی و بی‌ریای حمید شاندیزی به ثامن الحجج (ع) با ترنم قطرات  اشک و و صدای بغض آلود او وقتی نام حضرت رضا(ع) به زبان می‌آورد گویای معجزاتی است که به گفته خودش در زندگی دیده و به این واسطه قدردان نگاه امام رئوف است.

    حمید شاندیزی می‌گوید اخلاق یعنی کظم  غیظ  و اینکه در اوج خشم خودت را کنترل کنی.

    یک بار کارت قرمز گرفته که آن هم حکایتی دارد. می‌گوید بین چراغ قرمز و کارت قرمز تفاوتی هست. چراغ قرمز مانع از انجام خطاست و کارت قرمز برخورد با خطا.

    آقای فوتسال معتقد است ما باید در زندگی خود مراقب باشیم کارت قرمز نگیریم.

    حمید شاندیزی سال ۱۳۸۲ ازدواج کرده و حاصل زندگی شیرین و معنوی او دختری ۱۷ ساله و پسری ۱۳ ساله است. حمید می‌گوید من با شرایط سخت در کودکی بزرگ شدم ، دغدغه‌ام برای بچه‌های امروز این است شرایط سختی ندارند. می‌گوید سختی‌ها آدم را ساخته و پرداخته می‌کنند. نگاهی عمیق که پشت پنجره آن گل های  در باغچه  تفکری خاص و زیبا روییده او را متمایز از آدم‌های معمولی می‌کند . این ویژگی و شاخصه ی الگوهای ورزشی و قهرمانان این سرزمین است تا شعار خدمت ادامه دارد  در هر عرصه وسنگری معنا و مفهوم یابد.

    حمید شاندیزی که در خانه‌اش میزبان سرهنگ حمید طهماسبی،  معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی و از پیشکسوتان ورزش مشهد است بهترین اتفاق و توفیق برای فوتسال کشور را عنایت و لطف و توجه پدرانه مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان این عرصه خواند و این توفیق  را به فال نیک گرفت.

     

    برچسب ها کویت با فوتسال

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *