×
×
جدیدترین‌‌ها

مکتب خدمت،
آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری که در برابر طعنه‌ها سعه صدر داشت

  • کد نوشته: 99785
  • خرداد 12, 1403
  • معاون سابق توسعه و مدیریت منابع استانداری قم در بیان ویژگی‌ها و شاخص‌های رئیس جمهور شهید گفت: برای این که بدانیم که شهید رئیسی چه شاخصه‌ها و ویژگی‌های اخلاقی داشت تا مدیران و مسئولان از آن الگو بگیرند باید این شاخص‌ها را در بیانات مقام معظم رهبری که در دوره‌های مختلف مسئولیت این شهید بزرگوار بیان فرمودند جستجو کرد.
    آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری که در برابر طعنه‌ها سعه صدر داشت

    نخست نیوز،

    سید مهدی قریشی در گفت‌وگو با نخست بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود فرمودند شهید رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت؛ در حقیقت این ویژگی مهم شهید رئیسی بود که خود را وقف مردم کرد، بنابراین مدیران تراز جمهوری اسلامی باید از این شاخص‌ها الگو بگیرند.

    این کنشگر سیاسی اجتماعی با بیان ویژگی مهم دولت سیزدهم بیان کرد: شهید رئیسی از بدو شروع دولت اقدامات مطلوبی را برای مردم انجام داد و بسیاری از امور را به مردم واگذار کرد، مردم اولویت همه تصمیم‌ها بودند.

    قریشی عنوان کرد: شعار مهم دولت سیزدهم،ه سکانداری شهید رئیسی دولت مردمی بود، برنامه‌های خوبی برای مردم اجرا شد که نمونه آن را می‌توان در برقراری یارانه‌های تکمیلی نام برد که شهید رئیسی برای رفاه دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته بود. برای پیگیری مشکلات مردم سفرهای استانی در این دولت کلید خورد که در برخی استان‌ها از جمله قم سفرهای دور دوم دولت هم شاهد بودیم.

    وی با اشاره به اقدامات مهم دولت سیزدهم در پیاده روی اربعین گفت: در زمینه پیاده‌روی اربعین که سالیانی با مشکلاتی روبرو بودیم شهید رئیسی تسهیلات خوبی را برای مردم در اربعین فراهم ساخت؛ همچنین صدور مجوز برای کسب و کارها از طریق سامانه از دیگر اقدامات این رئیس جمهور بود. او روحیه‌ای خستگی ناپذیر داشت و از ویژگی دیگر او می‌توان روحیه مدیریت جهادی را نام برد.

    سعه صدر در برابر حملات ناجوانمردانه، شاخصه شهید جمهور

    معاون سابق استانداری قم با بیان اینکه شهید رئیسی برای اقشار مختلف نهضت مسکن‌سازی را اجرا کرد تا اقشار مختلف خانه دار شوند، اظهار کرد: ناسپاسی‌ها سد راه و تلاش شهید جمهور نشد چرا که در برابر حملات ناجوانمردانه و انتقادات شدیدی که از سوی برخی اشخاص و گروه‌های سیاسی داشتند خم به ابرو نمی‌آوردند و واکنشی نداشتند.

    قریشی با اشاره به نبود هیچ اختلافی بین سران سه قوه مهم کشور در دوران شهید رئیسی افزود: در حالی که در دوره‌های گذشته شاهد برخی اختلافات بین سران سه قوای مقننه؛ مجریه و قضاییه بودیم، این اختلافات در دوران شهید رئیسی به صفر رسید هیچ درگیری بین مدیران ارشد کشور نداشتیم این آرامش قطعا به سایر نهادها و زیرمجموعه‌ها هم تاثیر مثبت دارد تا به دور از حواشی تنها وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند.

    این کنشگر سیاسی و اجتماعی با اشاره به ویژگی ساده زیستی شهیدرئیسی گفت: ساده‌ زیستی از دیگر ویژگی شهید رئیسی است در زمان ریاست او تشریفات کاهش یافت در حالی که در دوران گذشته روئسای داشتیم که دنبال تشریفات بودند، این ویژگی می‌تواند بر زیرمجموعه‌ها و مدیران هم تاثیرگذار باشد.

    وی عنوان کرد: در منابع دینی ما ذکر شده است، که «الناس علی دین ملوکهم» یعنی مردم از هرگونه رفتار و کردار رهبران و مسئولان خود تبعیت می‌کنند، مدیران اجرایی از مسئولان رده بالای خود الگو می‌گیرند؛ سبک زندگی و منش مسئول می‌تواند بر روی مردم تاثیر منفی و یا مثبت داشته باشد.

    پرهیزگاری و اخلاق مداری؛ روحیه شهید جمهور

    قریشی اظهار کرد: شهید جمهور پرهیزگار و اخلاق مدار بود این روحیه می‌تواند در جذب مخالفان هم تاثیرگذار باشد؛ نمونه آن در مراسم تشییع جنازه میلیونی شهید رئیسی قابل لمس بود، عده‌ایی در این مراسم به شدت گریه و از حرف‌هایی که به شهید جمهور زده بودند اظهار پشیمانی می‌کردند.

    معاون سابق استانداری قم به ایجاد امید در بین آحاد مردم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از دیگر شاخص‌های مهم رئیس جمهور شهید از منظر مقام معظم رهبری تزریق روحیه امید و امید آفرینی است؛ این امید در شروع سفرهای استانی باعث شد تا اعتماد به نظام دوباره احیا شود استقبال گسترده مردم در سفرها موید این نکته بود که مردم به دولت و نظام اعتماد داشته و این حجم از استقبال در دوره قبلی نبود.

    منبع ایسنا

    برچسب ها آیت الله رئیسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *