×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون اداره‌کل راهداری خراسان رضوی خبر داد:
۶۰۰۰ ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای زائران نوروزی مشهد

  • کد نوشته: 94004
  • اسفند 17, 1402
  • معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از تدارک بیش از ۶۰۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای زائران نوروزی خبر داد.
    ۶۰۰۰ ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای زائران نوروزی مشهد

    رضا صحراگرد در گفت‌وگو با نخست نیوز، در خصوص تدارک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل راهداری در دو مقوله کار کرده‌ایم؛ در حوزه راهداری که مسیرها و محورهای منتهی به مشهد از حیث روکش آسفالت، تنظیف تابلوها و خط‌کشی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر مسیرهای منتهی به مشهد را آسفالت کرده‌ایم.

    وی افزود: در حوزه ایمنی زائران، اقدامات خوبی صورت گرفته است که زائر با خاطری آسوده به مشهد سفر کند.

    معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بازدیدهای مشترکی صورت گرفته که تمامی آن‌ها در آماده‌باش کامل هستند. مراکز معاینه فنی حاضر در محورها نیز در آماده‌باش هستند که ناوگان دچار مشکل نشود.

    صحراگرد در خصوص ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مسافران ادامه داد: ۱۶۲۶ اتوبوس، ۲۸۰۰ مینی‌بوس و ۱۶۳۹ سواری و در مجموع بیش از ۶۰۰۰ وسیله نقلیه حمل‌ونقل عمومی نیز برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده که اگر کمبود ناوگان داشتیم، بتوانیم از ظرفیت کارخانجات و مراکز تولیدی که ناوگان آن‌ها استعداد تردد در جاده‌ها را دارد استفاده کنیم تا زائران دچار مشکل نشوند.

    معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص وضعیت پیش‌فروش بلیت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گفت: پیش‌فروش بلیت ناوگان را امسال از ۲۰ اسفند ماه آغاز کردیم. نظارت‌هایی روی پیش‌فروش بلیت‌ها داشته‌ایم تا لیست و بلیت غیرواقعی در اختیار زائران به ویژه اتباع قرارداده نشود.

    صحراگرد عنوان کرد: اگر زائری نتوانست بلیت تهیه کند، در لیست انتظار قرار می‌گیرد، سپس همکاران ما با آنان تماس می‌گیرند که در ادامه می‌توانند بلیت تهیه کنند.

    وی بیان کرد: نوروز امسال با ماه رمضان تقارن پیدا کرده و زمان نوروز طولانی‌تر شده و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد، از همین رو دوره‌های آموزشی برای رانندگان ترتیب داده شد تا در زمان اقامه نماز و توقف در مجتمع‌های اقامتی و رفاهی توقف داشته باشند.

    معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هدف ما این است که زائری که از اقصی نقاط کشور و یا کشورهای همسایه به مشهد عزیمت می‌کند با آرامش خاطر به مشهد سفر کرده و با خاطره‌ای خوش مشهد را ترک کند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *