×
×

4 هزار و 327 شعبه أخذ رأی در استان خراسان رضوی

  • کد نوشته: 93477
  • اسفند 10, 1402
  • رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت : در مجموع 4 هزار و 327 شعبه أخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که 50 درصد آن‌ها به حضور راویان حماسه (دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم) اختصاص خواهد یافت.
    4 هزار و 327 شعبه أخذ رأی در استان خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز سیدهادی طباطبایی‌ در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات از خرداد ماه و برگزاری 37 جلسه، اظهارداشت: در مجموع 4 هزار و 327 شعبه أخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که 50 درصد آن‌ها به حضور راویان حماسه (دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم) اختصاص خواهد یافت. وی با بیان اینکه 12 حوزه اصلی و 74 حوزه فرعی در استان وجود دارد،گفت: تمام لجستیک لازم برای انتخابات تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شده است.

    رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص اعضای شعب أخذ رأی، گفت: هر شعبه 17 تا 21 نفر عضو دارد که شامل ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، اعضای شعبه به انتخاب هیئت اجرایی و نماینده فرماندار به عنوان حل مشکلات در شعبه است. طباطبایی از حضور راویان حماسه در 50 درصد شعب أخذ رأی خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان با هدف آشنایی با انتخابات و روایتگری حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، در شعب حضور خواهند داشت.

    وی تعداد واجدین شرایط رای در استان را 4 میلیون و 550 هزار نفر اعلام و بیان کرد: 250 هزار نفر از این تعداد رای اولی هستند. معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی‌ با اشاره به وجود دو صندوق آبی برای انتخابات خبرگان رهبری و یک صندوق قرمز برای شورای اسلامی، تصریح کرد: در مشهد 5 نماینده، در نیشابور و سبزوار 2 نماینده و در بقیه شهرستان‌ها یک نماینده برای رای خواهیم داشت.

    رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی همچنین از رقابت 815 نامزد انتخاباتی در استان برای 18 کرسی مجلس خبر داد و گفت: 30 نفر از این نامزدها تحصیلات حوزوی، 33 نفر دانش آموخته کارشناسی، 637 نفر کارشناسی ارشد و 114 نفر دکتری دارند. طباطبایی در خصوص زمان أخذ رأی، افزود: أخذ رأی از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز و تا 6 بعدازظهر ادامه خواهد داشت و به صورت مقطعی تا 9 شب تمدید می‌شود. وی همچنین از تشکیل هیئت بررسی تبلیغات نامزدها خبر داد و گفت: با توجه به قانون جدید، تمهیدات لازم برای تبلیغات مجازی نامزدها در نظر گرفته شده است.

    رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در پایان با اشاره به شماره 111 استانداری برای رسیدگی به شکایات و درخواست شعب سیار، بیان کرد: 8 کمیته زیر نظر ستاد انتخابات استان در حال فعالیت هستند.

    سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *