×
×
جدیدترین‌‌ها

مدارس و مراکز آموزشی اخذ رای در روز بعد از انتخابات تعطیل خواهد بود

  • کد نوشته: 93467
  • اسفند 10, 1402
  • رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در که دفتر ستاد انتخاباتی مستقر در استانداری خراسان رضوی برگزار شد
    مدارس و مراکز آموزشی اخذ رای در روز بعد از انتخابات تعطیل خواهد بود

    نخست نیوز، مجید خروشی– از آمادگی کامل کلیه دستگاه های اجرایی ،مراکز برای برگزاری انتخابات در روز یازدهم اسفندماه خبر داد. و گفت: با توجه به اطلاع هواشناسی و سرمای شدید تمامی دستگاه های مرتبط به صورت آماده باش کامل هستند و در صورت لزوم صندوق های اخذ رای سیار به مناطق اعزام می شود.

    سید هادی طباطبایی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد انتخابات از خردادماه سال جاری، گفت: تاکنون 37 جلسه برای هماهنگی امور انتخاباتی در استان برگزار شده و ستاد انتخابات شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است.

    وی تاکید کرد: برای مراکز درمانی،پادگانها و زندانها صندوق های سیار پیش بین شده است. طباطبایی از تشکیل 86 مرکز حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در استان خبر داد و گفت: 12 حوزه اصلی و 74 حوزه فرعی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای انتخابات تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شده است، از آمادگی صددرصدی استان برای برگزاری انتخابات خبر داد. رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: اعضای شعب اخذ رای بنا به جمعیت بین 17 تا 21 عضو متغیر است و در مجموع 80 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان آموزش دیده‌اند. وی از حضور 4 ناظر شورای نگهبان و یک بازرس از وزارت کشور در هر شعبه اخذ رای خبر داد.

    طباطبایی همچنین از حضور راویان حماسه (دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه) در 50 درصد از شعب اخذ رای خبر داد. وی گفت: کمیته اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران کارت ورود به حوزه‌های اخذ رای را صادر خواهد کرد.

    رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از وجود 4627 شعبه اخذ رای در کل استان خبر داد و گفت: به طور میانگین 4 میلیون و 550 هزار نفر واجد شرایط رای‌دادن در استان هستند. وی همچنین از وجود دو صندوق اخذ رای آبی و قرمز در انتخابات خبر داد و گفت: صندوق آبی رنگ متعلق به خبرگان رهبری و صندوق قرمز رنگ متعلق به مجلس شورای اسلامی است.

    طباطبایی با اشاره به انصراف برخی از نامزدها، گفت: تاکنون 815 نفر در صحنه رقابت برای 18 کرسی در انتخابات مجلس و 6 کرسی در خبرگان رهبری خراسان رضوی باقی مانده‌اند. وی از آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر خبر داد. رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات گفت: با توجه به وسعت و تعداد زیاد شعب اخذ رای در مدارس، احتمالا مدارس تعطیل خواهد بود.

    وی همچنین به زمان اخذ رای اشاره کرد و گفت: اخذ رای از ساعت 8 صبح شروع می‌شود و به مدت 10 ساعت در ساعت 18 پایان می‌یابد و 3 ساعت به صورت مقطعی با اختیارات وزیر تا ساعت 21 تمدید می‌شود. طباطبایی از اقبال خوب از کانال‌های دوازده‌گانه صداوسیما در استان برای 12 حوزه اصلی خبر داد.

    وی همچنین گفت: طبق قانون جدید امکانات دولتی احصا و در اختیار نامزد‌های انتخاباتی قرار گرفته است. رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پایان از فعالیت پلتفرم‌های مجازی برای تبلیغات و همچنین نصب بنر و پوستر در سطح شهر خبر داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *