×
×
جدیدترین‌‌ها

۵۲۶ نفر نامزد انتخابات در شهرستان مشهد

  • کد نوشته: 92883
  • اسفند 3, 1402
  • فرماندارمشهد گفت :۵۲۶ نامزد انتخابات درمشهد با یکدیگر رقابت می کنند ،۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی و ۳۸ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی امر انتخابات را در حوزه انتخابیه مشهد پیگیری می‌کنند.
    ۵۲۶ نفر نامزد انتخابات در شهرستان مشهد

    به گزارش نخست نیوز محسن داوری اظهارکرد : 892 نفر برای انتخابات مجلس از حوزه مشهد کاندیدا شده بودند که تا به امروز 526 نفر تایید صلاحیت شده‌اند، البته عده‌ای از کاندیداها پس از اعلام صلاحیت، یا انصراف دادند یا حوزه انتخابیه خود را  تغییر دادند.

    وی با بیان اینکه 1872شعبه اخذ رای در شهرستان مشهد جانمایی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 526 نفر نامزد انتخابات در شهرستان مشهد با یکدیگر رقابت خواهند کرد، البته امکان انصراف افراد وجود دارد و این آمار قابل تغییر خواهد بود. فرماندار مشهد با بیان اینکه از فردا تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی انجام می‌شود و تبلیغات تا 24 ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد، بیان کرد: حدود 20 درصد شعب اخذ رای نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    همچنین تعداد صندوق‌های سیار نیز افزایش یافته است؛ بخشی از صندوقهای سیار در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و بخشی در سطح شهر مستقر می‌شوند. داوری ادامه داد: خانواده‌هایی که به هر دلیلی نمی‌توانند در شعبات اخذ رای حضور پیدا کنند، می‌توانند از طریق سامانه صندوق‌های سیار که بزودی شماره آن اعلام می‌شود درخواست صندوق سیار داشته باشند.

    فرماندار تایباد نیز در استودیو انتخاباتی استانداری افزود :  جمعیت این شهر 145 هزار نفر است بنابراین 80 شعبه اخذ رای برای این جمعیت پیش‌بینی شده که نسبت به دوره گذشته 20 درصد افزایش شعب داشته‌ایم مهدی شیردل همچنین آمار رای اولی‌های این شهرستان را، 1500 نفر اعلام کرد و متذکر شد: واجدین شرایط اخذ رای حدود 90 هزار نفر هستند.

    وی با اشاره به این مطلب که در حوزه انتخابیه تایباد 31 نفر تایید صلاحیت شده اند، اظهارداشت: یک نامزد انتخاباتی خانم و بقیه آقا هستند که 21 نفر از این نامزدها اهل تشیع و 10 نفر اهل تسنن می باشند که حدود 30 درصد از نامزدهای حوزه انتخابیه تایباد را اهل تسنن تشکیل داده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *