×
×
جدیدترین‌‌ها

افتتاح واحدمدرن ریسندگی در مشهد مقدس
دستاوردی دیگر از گروه صنعتی کارخانجات مشهد

  • کد نوشته: 92875
  • اسفند 3, 1402
  • همزمان با گرامی داشت اعیاد شعبانیه و در آستانه فرار سیدن نیمه شعبان واحدریسندگی مجموعه صنعتی رضا حمیدی با حضور مدیران صنعتی استان و جمع کثیری از مدعوین در مشهد مقدس افتتاح و راه اندازی شد .
    دستاوردی دیگر از گروه صنعتی کارخانجات مشهد

    نخست نیوز، مجید خروشی-مهندس رضا حمیدی رییس هیات مدیره گروه صنعتی کارخانجات مشهد در مراسم افتتاحیه واحد صنعتی ریسندگی و رنگ رزی گفت: ریسندگی و نساجی؛ یکی از نیازهای اولیه تولید فرش ماشینی است مهندس رضا حمیدی ،مدیریت گروه صنعتی مشهد که تا کنون شرکت های متعددی از جمله: فرش مشهد، چرم مشهد، فرش نگین مشهد،– پتوی لاله،ریسندگی مشهد،رنگرزی مشهد،رنگرزی الیاف و نخ، گندم دشت وحوله یاس سپید مشهد را تاسیس کرده است می گوید: پیشنهادات زیادی مبنی بر سرمایه گذاری و تاسیس کارخانجات در خارج از کشور داشتم اما به عشق جوانان این مرز و بوم همه سرمایه های خود را در کشورم هزینه کردم و خوشحالم که می توانم بخشی از تکلیف اجتماعی خودرا در سرزمین مادری ام انجام دهم.

    حمیدی در این مراسم که در شرکت نان مزرعه ناب مشهد بزرگترین کارخانه تولید نان صنعتی درشرق کشور برگزار شدگفت:مدیران شرکت از بدو تأسیس همت و هدف خود را در جهت تولید فرش ماشینی مرغوب و قابل رقابت با بهترین تولید کنندگان فرش ماشینی جهان قرار دادند در این راستا ضمن انتخاب ماشین آلات و تجهیزات تولید مطابق با استانداردهای جهانی نسبت به بازاریابی و گسترش بیشتر شبکه فروش در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین نسبت به آموزش و تربیت کارکنان در بخشهای مختلف ،فنی ،بازرگانی مالی و اداری همت واسعی به خرج دادند

    . حمیدی اضافه کرد: این واحد صنعتی بابیش از مساحت یک هکتار و زیر بنای ۱۲۲۰۰متر مربع ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰تن نخ اکریل و میزان اشتغال ۱۱۰نفر است.

    وی خاطر نشان کرد؛ این واحد صنعتی با مشارکت بانک سپه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و صرفه جویی ۸میلیون یورو در سال طی ۸ماه افتتاح و به بهره برداری رسید.

    وی یا داور شد: تهیه تجهیزات کارخانجات رنگرزی و ریسندگی از کشورهای المان،ایتالیا و فرانسه در جهت فناوری نوین اقدامات شد.

    وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ایران باستان گزارشی از عملکرد و فعالیت های راه اندازی صنایع و کارخانجات اشاره و گفت: در منشور اخلاقی این مجموعه صنعتی تلاش کردیم که آموزش مناسب برای هر شغل؛ فراهم کردن امکانات رفاهی از جمله احداث۲۲۰۰واحد مسکونی برای کارکنان،افزایش کیفیت،توجه به اهمیت برندینگ،به روز رسانی تجهیزات و فناوری ها از جمله برنامه های مجموعه صنعتی است.

    وی در این مراسم از راه اندازی کارخانه تولید پنل خورشیدی جهت مصرف خانگی و صنایع طی ۸ماه آینده در مشهد مقدس خبر داد.

    شایان ذکر است،  امروز پس از قریب به نیم قرن از تأسیس شرکت فرش مشهد این شرکت یکی از اولین صادرکنندگان فرش ماشینی کشور بوده و تولیدات آن در طرح ها و رنگها و انواع مختلف در بازارهای اقصی نقاط جهان ( پنج قاره حضور) سرافرازانه داشته باشد. کارخانجات این شرکت با داشتن مدرن ترین ماشین آلات انواع فرشهای اکریلیک – پشم خالص طبیعی – پشم ابریشم طبیعی و پشم ویسکوز و … را در اندازه ها و طرح ها و رنگهای متنوع و در تراکمهای مختلف از ۶۳۰۰۰۰ سرنخ تا ۴۵۰۰۰۰۰ سر نخ در متر مربع تولید و با کیفیت مرغوب و استاندارد به باازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند .

    این شرکت توانسته است برای اولین بار در جهان فرش ماشینی که در بافت آن از ۲ نخ ابریشم طبیعی و ۵ رنگ نخ پشم مصرف گردیده است را به صورت ۷ رنگ تولید و عرضه کند. محصول جدید این شرکت فرش ۱۷۰۰ شانه با نخ اکریلیک تولید شده از میکرو اکریلیک است که برای اولین بار در بازار ایران عرضه شده است.

    در این مراسم بهزاد معاون امور صنایع با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: خراسان رضوی ۶درصد تولیدات نخ ریسندگی در کشور را تامین می کنند.

    ابراهیمی رییس خانه صنعت و معدن نیزدر این مراسم به دغدغه ها و نگرانی های مدیران صنایع در صادرات محصولات و تولیدات اشاره وضمن انتقاد از فعالیت ها و برنامه های دولت در حوزه تجاری گفت: متاسفانه تراز تجاری کشور منفی ۱۴میلیارد دلار است و امیدواریم دولت در جهت رفع تعهد ارزی که معضل بزرگی در حوزه تولید است تمهیدات جدیدی اتخاذ کند. نکته بعدی مهاجرت نخبگان و جوانان ما در حوزه های تخصصی است که مهمترین دلیل این مهاجرتها امنیت شغلی است و امیدواریم این یاس و ناامیدی در میان اقشار جوان را با حمایت دستگاه های اجرایی و تغییر رفتارهای اجتماعی وجلوگیری از سیاه نمایی رفع کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *