×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری کافه های گفت وگو درخراسان رضوی ومشهد

  • کد نوشته: 92829
  • اسفند 2, 1402
  • دستیار حوزه مردمی سازی استانداری خراسان رضوی گفت: کافه‌های گفت‌وگو در خراسان رضوی و ‌مشهد برای تبیین مشارکت مردمی در حال برگزاری است.
    برگزاری کافه های گفت وگو درخراسان رضوی ومشهد
     به گزارش نخست نیوز حجت‌الاسلام زروندی  در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهارداشت: 7 کافه گفت‌وگو در نقاط کلیدی و پرجمعیت مشهد و همچنین در سطح استان خراسان رضوی برای تببین مشارکت مردمی در انتخابات تشکیل شده است.
    وی، نقش گروه‌های مردمی و حلقه‌های جهادی را در امر انتخابات بسیار موثر دانست و تاکیدکرد: یکی از مراجع که برای انتخاب اصلح مردم می تواند، نقش آفرینی داشته باشه حلقه های مردمی می باشند که ارتباط منسجم و تنگاتنگ با مردم دارند. زروندی با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه  انتخاباتی کافه گفت‌وگو است که در نقاط مختلف استان و مشهد در حوزه مشارکت مردم رقم می‌خورد، متذکر شد: جشن تکلیف سیاسی برای رأی اولی‌ها با کمک مردم و فرمانداران اتفاق ویژه ای است که در این راستا تعریف می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف مردم ارتباط تنگاتنگی با خیریه‌ها و تشکل‌های مختلف دارند که در انتخاب فرد اصلح و تبیین در مشارکت نقش آفرینی دارند. زروندی افزود: یکی از مهم‌ترین مرجع‌ها گروه‌های جهادی هستند که محل رجوع مردم برای انتخاب نماینده اصلح، این گروه‌ها می‌باشند و همیشه در عرصه های مختلف حضور جدی داشته اند. وی گفت: مردمی سازی دولت در تمام فرمانداری‌ها و استانداری‌ها شکل گرفته که حلقه مردم و حاکمیت و نهادهای مختلف با مردم هستند و نقش کلیدی برای حل مسائل مردم و نقش تسهیل کنندگی دارند.
    دستیار مردمی‌سازی استانداری خراسان رضوی به اهمیت و ضرورت حضور و دعوت به مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: ماموریت اصلی تشکل های مردمی در این بازه مشارکت مردمی در انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری است و برای تحقق این امر خود مردم باید ورود پیدا کنند. زروندی خاطرنشان کرد: حلقه تبیین جهادی علاوه بر مشهد در 34 شهرستان استان نیز فعالیت می‌کنند.
    تشکل‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی فعالیت دارند که امروز به فراخور زمان انتخابات در این امر و مشارکت حداکثری متمرکز شده اند. آمادگی زیرساخت شبکه ارتباطی و فیبرنوری خراسان رضوی در روز انتخابات علی دلگیر مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات خراسان رضوی نیز در نشست خبری که در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: زیر ساخت‌های پایدار جهت برپایی هر چه باشکوه تر برگزار شدند انتخابات در استان انجام شده است و آمادگی کامل برای این امر خطیر در خراسان رضوی را داریم. وی با تاکید بر اینکه، ایرانسل و رایتل و مخابرات پای کار هستند تا بیشترین دسترسی برای تامین اینترنت پر سرعت داشته باشیم افزود: در حوزه تامین و پایداری برق نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و زیرساخت های پایدار آماده است. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی گفت: 4500 شعبه ثابت و یکهزار شعبه سیار در استان داریم ک 23 شعبه زیر ساخت ضعیف دارد و قرار است آنها را نیز تا زمان مقرر به وضعیت قابل قبول برسانیم. دلگیر با بیان این مطلب که شعبه‌های سیار در2.7 دهم روستاها جابجا خواهند شد، متذکر شد: تا روز 5 شنبه تمام مشکلات مرتفع خواهند شد و امیدواریم پایدارترین وضعیت را در خراسان رضوی داشته باشیم. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی در ادامه به اقدامات این نهاد برای جهاد تبیین انتخابات اشاره و عنوان کرد: در همین راستا تاکنون سه مانور انتخاباتی داشتیم و دو مانور دیگر در روزهای آینده خواهیم داشت.
    وی گفت: برای افزایش مشارکت مردم از کسب و کارها و همه شبکه‌های فعال اجتماعی و ملی بهره برده ایم و پنل‌هایی برای معرفی نامزدها بصورت رایگان ارائه کرده‌ایم. دلگیر ادامه داد: باتوجه به سیاست مشارکت حداکثری در تمامی حوزه‌ها امکانات برابر را در اختیار همه گذاشته ایم و در حوزه امنیت سایبری بصورت متمرکز و ملی اقدامات صورت گرفته و در این حوزه مشکلی متصور نیست و بیش از 4500 نفر از کارکنان مخابرات درگیر ارتباطات پایدار هستند. ‌ احزاب در بحث انتخابات نقش خاصی در ‌خواف ندارند مهدی عباسپور،فرماندار خواف اظهارداشت: خواف یک شهرستان تلفیقی است و باتوجه به گذشت زمان و بررسی های میدانی وابستگی به جناح خاصی ندارند و در شهرستان خواف احزاب خیلی نقش خاصی ندارند.
    وی گفت: مانند سایر نقاط کشور مقدمات لازم برای انتخابات در این شهرستان فراهم شده و آمادگی کامل را داریم.
    فرماندار خواف گفت: در خواف که شامل دو مرکز حوزه انتخابی خواف و رشتخوار است، 53 شعبه شهری و 92 روستایی داریم. عباسپور آمار، واجدین شرایط اخذ رای را 143 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: 94 هزار نفر از این تعداد در شهرستان خواف هستند. فرماندار خواف با اشاره به آمار رای اولی ها در این شهر‌ گفت: 5 هزار و 300 رای اولی در شهرستان خواف داریم که هزار و 320 نفر از آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند. عباسپور با اشاره به فعالیت این شهرستان در بخش نرم افزاری متذکر شد: در جهاد تبیین ما بیش از 50 جلسه با مدیران استانی و روسای دستگاه ها برگزار کردیم و اقدامات دولت را به استحضار مردم رساندیم. فرماندار خواف خاطرنشان‌کرد: همچنین برای مشارکت حداکثری افراد، با سطوح مختلف جامعه از جمله دهیاران شوراها و دانشجویان و اساتید سلسله جلساتی برگزار کرده ایم که جهاد تبیینی داشته باشند. وی مشارکت مردم در انتخابات دوره گذشته را بیش از 75 درصد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال نیز مشارکت مردمی این شهرستان بیشتر از این آمار باشد ضمن اینکه  از مجموع نامزدهای انتخاباتی 41 نفر شیعه و 4 نفر اهل تسنن هستند.
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *